«ترزا می»:

اختلافات بر سر برگزیت نباید منجر به عدم توافق بر سر خروج از اتحادیه اروپا شود

اختلافات بر سر برگزیت نباید منجر به عدم توافق بر سر خروج از اتحادیه اروپا شود
سه شنبه 24 مهر 1397 - 09:33

نخست وزیر انگلیس بر این باور است که بریتانیا و اتحادیه اروپا نباید اجازه دهند اختلافات شان بر سر مرز ایرلند منجر به عدم توافق بر سر برگزیت شود.

العالم - اروپا

به گزارش رویترز، ترزا می نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه در سخنانی در پارلمان این کشور تاکید کرد: اتحادیه اروپا و بریتانیا نباید اجازه دهند اختلافات آنها بر سر مرز ایرلند موجب شود که دو طرف به هیچ توافقی بر سر برگزیت دست پیدا نکنند.

وی افزود: ما نمی توانیم اجازه دهیم که اختلافات کنونی به چشم انداز مربوط به دستیابی به یک توافق خوب لطمه بزند و در نهایت منجر به عدم توافق بر سر برگزیت شود که هیچ کسی خواستار آن نیست.

اظهارات نخست وزیر انگلیس در شرایطی است که مقام های ارشد لندن و بروکسل قرار است طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دور جدیدی از مذاکرات برگزیت را آغاز کنند.

مذاکرات دو طرف در اواخر هفته گذشته با شکست روبرو شده و مقام های لندن و بروکسل نتوانسته‌اند اختلافات خود را کاهش دهند.

انگلیس می خواهد در 29 ماه مارس سال 2019 اتحادیه اروپا را ترک کند. این خروج باید از طریق یک توافق بین لندن و بروکسل که تا ماه اکتبر منعقد می شود تنظیم شود تا پارلمان ها فرصت رای گیری و ارزیابی این توافق را داشته باشند. اگر تا آن زمان هیچ توافقی شکل نگیرد انگلیس بدون توافق و به صورت نامنظم از این اتحادیه خارج می شود. چنین خروجی می تواند عواقب اقتصادی سخت و دشواری داشته باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها