بلندپروازی هسته ای ترکیه ادامه دارد

بلندپروازی هسته ای ترکیه ادامه دارد
دوشنبه 24 مهر 1391 - 14:45

در حالي که منابع خبري به تازگي از اعلام مناقصه براي ساخت دومين نيروگاه هسته اي در اين کشور خبر داده بودند، وزير انرژي اين کشور اعلام کرد: ساخت سومين نيروگاه هسته اي ترکيه در دست بررسي است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، خبرگزاری آناتولی ترکیه امروز به نقل از تانر ییلدیز وزیر انرژی و منابع طبیعی این کشور نوشت: موضوع احداث سومین نیروگاه اتمی در دستور کار قرار گرفته و در این باره با چهار کشوری که برای احداث دومین نیروگاه در حال رقابت هستند، مذاکره خواهیم کرد.

این در حالی است که دومین نیروگاه هسته ای ترکیه قرار است در استان سینوب واقع در شمال این کشور و در ساحل دریای سیاه احداث گردد و مذاکره با چهار کشور چین، کره جنوبی، ژاپن و کانادا برای واگذاری این پروژه به یکی از آنها همچنان ادامه دارد.

لازم به ذکر است قرارداد احداث نخستین نیروگاه هسته ای ترکیه در سال 2010 با روسیه منعقد شده است و در سه سال اخیر، ترکیه به طور متوسط هر سال برای احداث یک نیروگاه اتمي در این کشور برنامه ریزی کرده است.

بلندپروازی هسته ای ترکیه در حالی رو به افزایش است که برنامۀ هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورهای غربی و هم پیمانان ترکیه، همواره مورد انتقاد قرار داشته و سلسله تحریم هایی که از سال ها پیش علیه کشورمان آغاز شده، در سال های اخیر به این بهانه رو به افزایش بوده است.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها