واکنش چین به خروج آمریکا از سرویس جهانی پست

واکنش چین به خروج آمریکا از سرویس جهانی پست
جمعه 27 مهر 1397 - 16:00

چین از اینکه آمریکا تصمیم گرفته است از سرویس خدمات جهانی پست خارج شود ابراز تاسف و همزمان اعلام کرد به مشارکت و همکاری با این مرکز ادامه خواهد داد.

العالم ـ آسیا

"لوکانگ" سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه بهانه جویی های آمریکا مبنی بر اینکه خدمات پستی چین به آمریکا به دلیل بی عدالتی این مرکز، ارزان تمام می شود را بی مورد دانست و واشنگتن را به فرافکنی متهم کرد.
این اقدام آمریکا از نظر چین به این معنا است که واشنگتن همچنان در تلاش است تا به هر شکل و هر بهانه ای در هر سازمان و نهاد تجاری برای چین مشکل تراشی کند.
آمریکا می گوید می خواهد به دلیل اینکه کالاهای چینی به آمریکا از طریق اتحادیه بین المللی پست ارزان ارسال می شود و برعکس کالاهای آمریکایی با هزینه بالاتری به چین می رود، از این مرکز با 144 سال سابقه خارج شود.
سخنگوی وزارت خارجه چین تصمیم آمریکا به خروج از این اتحادیه را باعث تاسف دانست و گفت که بر خلاف این اقدام، چین تاکید می کند باید از نظام ها و ساختارهای چند جانبه جهانی حمایت شود.
به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد که چین با هر کشوری و منطقه ای که عضو این سازمان است و در آن مشارکت دارد ، همکاری می کند و در زمینه خدمات پستی حمایت های لازم را انجام می دهد.
این سخنگو خروج آمریکا از این اتحادیه را برای چین بی تاثیر دانست و گفت شرکت های چینی طبق مقررات فعالیت می کنند اما دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بیش از اندازه نسبت به چین سختگیری و مبالغه می کند و از هیچ تلاشی برای محدود کردن چین فروگذار نکرده است.

پربیننده ترین خبرها