انتقاد خاشقچی از دولت عربستان و محمد بن سلمان در مصاحبه‌ای جدید

انتقاد خاشقچی از دولت عربستان و محمد بن سلمان در مصاحبه‌ای جدید
شنبه 28 مهر 1397 - 14:20

جمال خاشقچی اندکی پیش از مرگش و در مصاحبه با یک خبرنگار نشریه نیوزویک از «حکمرانی دیکتاتوری» محمد بن سلمان  ولیعهد عربستان  انتقاد کرد.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه این مصاحبه اندکی پس از تأیید مرگ وی در کنسولگری عربستان در استانبول منتشر شده است.

او که با یک خبرنگار نیوزویک درباره رهبری عربستان سخن می‌گفت، بر این نکته تأکید کرد که خود را یک «عنصر مخالف» نمی‌بیند و تنها «یک عربستان سعودی بهتر» می‌خواهد.

وی در این خصوص ادامه داد: «من به دنبال سرنگونی رژیم نیستم؛ چرا که می‌دانم چنین چیزی امکانپذیر نیست و بسیار خطرناک است، و فردی هم وجود ندارد که این رژیم را سرنگون کند. من تنها به دنبال اصلاح رژیم هستم.»

او محمد بن سلمان را «رهبری قبیله‌ای با نگرشی قدیمی» توصیف کرد که از شرایط مردم فقیر عربستان آگاهی ندارد. خاشقچی ادامه داد: «گاهی فکر می‌کنم او می‌خواهد از ثمرات مدرنیته‌ی جهان پیشرفته، دره‌ی سیلیکون (در آمریکا)، سینما و همه چیز لذت ببرد. اما به طور همزمان می‌خواهد با شیوه‌ی پدربزرگش حکومت کند. ... او هنوز مردم را نمی‌بیند. زمانی که مردم را ببیند، آن موقع است که اصلاحات آغاز خواهد شد.»

پربیننده ترین خبرها