دو دستگی میان احزاب اسرائیلی در آستانه انتخابات

دو دستگی میان احزاب اسرائیلی در آستانه انتخابات
پنج‌شنبه 27 مهر 1391 - 08:59

العالم - اختلاف و دودستگي ميان احزاب مختلف اسرائيلي مبارزات انتخاباتي را براي تسلط بر کنست، به موضوعي دشوار در صحنه سياسي رژيم صهيونيستي تبديل کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم برگزاری انتخابات زود هنگام کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در اوایل سال جدید بعد از اعلام نتانیاهو حتمی شد.

گزارشگر کانال 10 تلویزیون اسرائیل در این خصوص تصریح کرد: پس از اعلام نتانیاهو برای برگزاری انتخابات زود هنگام وی در نشست با شیمون پرز از تلاشهای خود برای پیروزی در  انتخابات سخن گفت.

گزارشگر اسرائیلی در خصوص "ایهود اولمرت"رئیس پیشین کابینه رژیم اسرائیل که احتمالا یکی از نامزدهای انتخابات آینده کنست اسرائیل باشد، گفت: در حالی که دوستان اولمرت او

رابرای نامزدی در انتخابات آینده تشویق می کنند ، وی در یک تلاش زودهنگام تبلیغاتی در دفتر خود با تحلیلگران و کارشناسان سیاسی دیدار گفتگو کرد ..

تلویزیون اسرائیل در همین حال اظهارات "لیمور لیفنات" وزیر آموزش پرورش رژیم اسرائیل و عضو حزب لیکود را در این خصوص پخش کرد که در آن گفت : 15 ژانویه و یا هفته پس از آن مناسبترین زمان برای برگزاری انتخابات است.برخی خواستار تعویق آن هستند؛اما این اتفاق رخ نخواهد داد.

وی در خصوص صلاحیت اولمرت برای حضور در انتخابات تصریح کرد: اولمرت در حال حاضر نه نماینده کنست است و نه وزیر در کابینه نتانیاهو.

وی با اشاره به اینکه اولمرت باید بخاطر لیست اتهام ها، از فعالیتهای سیاسی کناره گیری کند، افزود : این موضوع که ی با وجود اتهام های بسیار همچنان به دنبال تصدی پست ریاست کابینه اسرائیل است ، جای تعجب دارد.

"یونتان بلسنار" نماینده در کنست اسرائیل و از دوستان نزدیک اولمرت در این باره به تلویزیون اسرائیل گفت: من اطمینان دارم وی قادر است خود را به اتحاد برساند ، پیروزی اتحاد در گرو تشکیل ائتلاف سه نفره اولمرت و موفاز و لیونی است.

"معین مناع" کارشناس مسائل رژیم اسرائیل در این خصوص در گفتگو با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه"(از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه العالم تصریح کرد: یافته ها نشان می دهد احزاب راست گرای تند رو از فراکسیونهای با ثبات و گسترده برخوردارند؛ لذا شانس پیروزی آن در انتخابات کنست بیش از سایر احزاب است.

وی گفت: در مقابل جریانهای چپ گرا از نظر اعضا محدود هستند و احتمال پیروزی آنان در انتخابات ضعیف است. رهبران آنها از جمله اولمرت درگیر مشکلات مختلفی از جمله مسائل قضایی خود هستند.

پربیننده ترین خبرها