لبنانی ها اقدام اتحادیه اروپا علیه ایران را محکوم کردند

لبنانی ها اقدام اتحادیه اروپا علیه ایران را محکوم کردند
پنج‌شنبه 27 مهر 1391 - 13:16

العالم- فعالان سياسي و رسانه اي لبنان ضمن اعلام همبستگي با رسانه هاي ايراني، قطع پخش برنامه هاي شبکه هاي کشورمان از ماهواره هاتبرد را اقدامي سياسي و تاثيرگرفته از رژيم صهيونيستي ارزيابي كردند.?

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، مدیر شبكه المنار در نامه اي به رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي، تاكيد كرد كه ادعاي آزادی كشورهاي آمريكايي و اروپايي تنها در جهت منافع خودشان است.

در اين نامه تاکید شده است که قطع پخش برنامه هاي شبكه هاي ايراني بر روي ماهواره هاتبرد ثابت مي كند كه اين ماهواره سياستي دوگانه دارد و شبكه المنار اين سياست و تصميم ظالمانه اتحاديه اروپا را محكوم مي كند.

از سوي ديگر، " عباس ظاهر " مدير شبكه ان.بي. ان لبنان نیز در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت: قطع پخش العالم و ديگر شبكه هاي ايراني از ماهواره هاتبرد به معني پشت کردن كشورهاي اروپايي به آزادي است و نقاب از چهره دروغين اين كشورها بر مي دارد.

وي افزود: اين اقدام نشان دهنده به بن بست رسيدن غرب و به ويژه اروپا در تعامل با ايران به عنوان كشوري قدرتمند است.

" محمود مرعي "دبيركل سازمان عربي حقوق بشر"، گفت: قطع پخش برنامه هاي شبكه العالم و ديگر شبكه هاي ايراني از ماهواره هاتبرد نقض آزادي بيان و عقيده، قوانين رسانه اي، منشور جهاني حقوق بشر و ساير معاهدات و پيمان هاي حقوقي بين المللي است.

"موسي تواتي" رئيس جبهه ملي الجزاير نيز خاطر نشان كرد: سئوال ما از سياستمداران و دست اندركاران ماهواره هاتبرد اين است كه چگونه مي توان پذيرفت يك موسسه خدمات ماهواره اي هزینه خدمات خود را بر اساس قرارداد و معاهدات بين المللي دريافت می كند آنگاه به خود جرات می دهد و پخش برنامه هاي اين شبكه ها را قطع می كند، اين اقدام  نقض قوانين و عرف بين المللي است.

جبهه خلق براي آزادي فلسطين تصميم يوتل ست براي قطع پخش برنامه هاي شبكه العالم و شماري از شبكه هاي ايراني از ماهواره هاتبرد را محكوم كرد و آن را نقض آزادي رسانه اي و تلاش براي ساکت كردن صداي مخالفان اشغالگري رژيم صهيونيستي و وحشيگيري امپرياليسم در منطقه عربي و به ويژه در فلسطين دانست.

 " شيخ مصطفي ملص " رئيس تشكل ديدار همبستگي ملي لبنان نيز تصميم يوتل ست براي قطع پخش برنامه هاي شبكه هاي ايراني را محكوم كرد و آن را تجاوز رسانه اي خواند.

وی ايستادگي در برابر تلاش ها براي ساكت كردن صداي مخالف را خواستار شد و گفت: اين رويكرد نشان مي دهد كه ادعاهاي غربي، همگي دروغين هستند.

در لبنان نيز تشكل های علما و روحانيون شمال، تصميم ماهواره يوتل ست را محكوم و تاكيد كردند كه ساکت  كردن صداي مخالف و حقيقت به سياست تكراري كشورهاي غربي تبديل شده و هر كسي كه در برابر طرح هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي ايستادگي كند، با اين سياست مواجه مي شود.

انجمن " قراءات " لبنان نيز اين تصميم را ناشي از تلاش هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي براي سلطه رسانه اي بر جهان  و هدف نهايي آن را سرپوش نهادن بر جنايت ها و دروغ پردازي غرب ارزيابي كرد.

17-20:44

پربیننده ترین خبرها