فعال سیاسی خبر داد:

گسترش اعتراضات مردمي در عربستان

گسترش اعتراضات مردمي در عربستان
پنج‌شنبه 27 مهر 1391 - 19:20

العالم، لندن - يکي از مخالفان آل سعود از گسترش اعتراض ها و جرات يافتن مردم براي مقابله با اين رژيم خبر داد.

" فؤاد ابراهيم" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به ادامه تظاهرات مردم در مناطق مختلف عربستان در حمايت از زندانيان سياسي با وجود هشدارهاي وزارت كشور بر ضد معترضان، اظهار داشت: موضوع بازداشت شدگان سياسي، به فعال ترين محرك نيروهاي سياسي و اجتماعي براي اعتراض در عربستان تبديل شده است.

فعال مخالف عربستانی،افزود: اين موضوع بسياري از مردم را به خيابان ها كشانده و زمينه تظاهرات و تحصن هاي مختلفي براي اعمال فشار بر رژيم آل سعود را فراهم كرده و به خواسته مشترك همه مردم تبديل شده است؛ به طوري كه اكنون تظاهرات، تقريبا روزانه برگزار مي شود.

اين مخالف عربستاني از بروز تغييرات در حركت افكار عمومي عربستان خبر داد و گفت: جرات مردم در مخالفت با رژيم بيشتر شده و نيروهاي تازه اي در جامعه بروز و ظهور يافته اند.

وي سياست ها و مواضع رژيم آل سعود در قبال نيروهاي سياسي را عامل اصلي اعتراضات خياباني و برگزاري تحصن ها دانست و گفت: لجبازي ها و حماقت هاي رژيم، صدها و هزاران تن از مردم را به اتخاذ رويكردهايي متفاوت با گذشته واداشته و سبب جرات يافتن و جسارت مردم و نيروهاي سياسي در مقابله با رژیم شده است.

شهروندان عربستاني به منظور اعلام همبستگي با بازداشت شدگان سياسي و در راس آنان خانم " هاله القصير " كه با خشونت به دست نيروهاي رژيم بازداشت شد، تظاهرات كردند و آزادي بازداشت شدگان را خواستار شدند.

در این تظاهرات شكنجه وحشيانه بازداشت شدگان توسط عوامل رژيم را محكوم و بر ادامه اعتراضات تا تحقق خواسته هاي مردمی تاكيد شد.

 17-22:55

پربیننده ترین خبرها