خیز آمریکا برای افزایش سرمایه‌گذاری و رقابت با روسیه در ازبکستان

خیز آمریکا برای افزایش سرمایه‌گذاری و رقابت با روسیه در ازبکستان
سه شنبه 1 آبان 1397 - 14:12

رئیس اتاق بازرگانی آمریکا و ازبکستان گفت: تصمیم گرفته‌ایم برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و تجارت با ازبک‌ها قراردادهایی امضا کنیم و از روسیه در این زمینه پیشی بگیریم.

العالم - آسیا

«کارولین لم» رئیس اتاق بازرگانی آمریکا و  ازبکستان در نشستی اقتصادی و بازرگانی در «تاشکند» اظهار داشت: ما تصمیم گرفتیم برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و تجارت با ازبک‌ها قراردادهایی امضا کنیم و از روسیه در این زمینه پیشی بگیریم.

کارولین لم ادامه داد: شرکت‌های آمریکایی آماده سرمایه گذاری بیش از 9 میلیارد دلاری در ازبکستان می‌باشند.  

در چارچوب سفر «ولادیمیر پوتین» به تاشکند، ازبکستان و روسیه 785 قرارداد و یادداشت تفاهم دوجانبه به ارزش 27 میلیارد و 100 میلیون دلار امضا کردند.

طی 9 ماه گذشته سال جاری میلادی ازبکستان و آمریکا مبادلات بازرگانی بین 2 کشور را درحقیقت 2 برابر افزایش و تا 332 میلیون دلار رساندند.

هم اکنون در ازبکستان 210 شرکت با حضور شرکت‌های آمریکا فعالیت می‌کنند و از آغاز سال 2018 میلادی 25 شرکت جدید با حضور سرمایه گذاران آمریکایی ایجاد شده است.

حجم کلی سرمایه گذاری‌ها و وام‌های آمریکایی جذب شده در اقتصاد ازبکستان از سال 1998 تا 2017 میلادی از سطح یک میلیارد دلار فراتر رفته است.

آمریکا استقلال ازبکستان را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 19 فوریه سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها