همکاری عناصر اطلاعاتی مبارک با سازمان اطلاعات عربستان

همکاری عناصر اطلاعاتی مبارک با سازمان اطلاعات عربستان
جمعه 28 مهر 1391 - 10:42

العالم، قاهره - زندانيان پيشين مصري در زندان هاي عربستان از همکاري عناصر سازمان اطلاعات رژيم حسني مبارک با سازمان اطلاعات عربستان خبر مي دهند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، خانواده های زندانیان مصری در عربستان سعودی پس از اطلاع يافتن از شكنجه آنها در زندان های این کشور، تلاش رئيس جمهوري مصر آزادي فوري زندانيان را خواستار شدند.

"محمد مختار" عضو انجمن زندانيان مصري در عربستان در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: برخي از زندانيان از 5 روز پيش دست به اعتصاب غذا و خودداری از آشامیدن و مصرف دارو کردند که نوعی خودکشی تدریجی است؛ يك زنداني نيز با خودكشي كردن در سلول انفرادي به خونريزي مغزي دچار و به بيمارستان منتقل شد، در پی این حادثه همه زندانيان متحد با يكديگر مي گويند فقط در منازل خود لب به غذا خواهند زد.

زندانيان سابق مصری نيز در گفت وگو با شبكه العالم از هماهنگي ميان نهادهاي امنيتي منحل شده مصر و نهادهاي امنيتي عربستان براي پيگرد فعالان مصري خبردادند.

"محمد السعداني" يكي از زندانياني كه به تازگي از زندان هاي عربستان آزاد شده در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت:همكاري كامل و گسترده اي ميان نهادهاي امنيتي عربستان و نيروي امنيت سابق مصر وجود دارد؛ من درمصر فعاليت سياسي داشتم و پرونده ام به شكل كامل نزد عربستان سعودي بود و همه نوع اطلاعاتي از من در اختيار داشتند، زيرا رژيم عربستان از انتقال انقلاب به اين كشور بسيار نگران است و يكي از دلايل  بازداشت من نيز همين بود.

وي افزود: آنها مرا مورد انواع  ضرب و شتم قرار داده و به من توهين مي كردند؛ من در سلولي انفرادي  24 ساعته تحت نظارت دوربین های مداربسته بودم.

محمد السعداني تاکید کرد: در خواست خانواده زندانيان از دولت مصر مبني بر اهميت تشكيل كميته ويژه اي براي آزادي فوري زندانيان  كاملا آشكار و روشن است.

"ام حذيفه " از طريق شبكه خبري العالم  محمد مرسي را خطاب قرار داد و گفت :من از مرسي رئيس جمهوري يك درخواست دارم و اين كه در اين موضوع دخالت كند، تا كي آل سعود حق ما را پايمال كند؟ تا كي زندانيان ما در زندان هاي زير زميني عربستان باقي بمانند؟ اگر آنها خطايي مرتكب شده اند بايد محاكمه شوند.

19-20:54

 



پربیننده ترین خبرها