مانور آمريكا و اسرييل براي تحريك آفريني درمنطقه

مانور آمريكا و اسرييل براي تحريك آفريني درمنطقه
شنبه 29 مهر 1391 - 12:15

رام الله(العالم)- يكي از كارشناسان فلسطيني، مانورهاي اخير آمريكا و رژيم صهيونيستي را تلاش اين رژيم براي تحريك غرب و رساندن پيام هايي براي كشورهاي منطقه و بيشتر از همه نشان دادن آمادگي براي برافروختن جنگي در منطقه به ويژه ضد ايران دانست.

"احمد رفيق عوض" كارشناس امور اسرائيل روز شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: رژيم صهيونيستي و كشورهاي غربي در شرايط فعلي تحمل كشيدن بار چنين جنگي را ندارند.

پيش از اين هفته نامه آمريكايي تايم به نقل از «منابع مطلع» آمريكايي و اسرائيلي خبر داده بود كه واشنگتن حضور بيش از دو-سوم نيروهايي كه قرار بوده، در مانور نظامي مشترك آمريكا و اسرائيل در ماه اكتبر (ماه جاري ميلادي) حضور داشته باشند را لغو كرده است.
 اين هفته نامه خاطرنشان كرده بود كه پنتاگون به جاي اعزام حدود 5000 نيرو، چيزي حدود 1200 تا 1500 استعداد نظامي به اين مانور اعزام خواهد كرد و اين اقدام آمريكا را پيغام واشنگتن به اسرائيل مبني بر مخالفت با حمله به ايران ارزيابي كرده بود. 
عوض با بيان اين كه نفوذ هواپيماي بدون سرنشين حزب الله در سرزمين اشغالي فلسطين مانند صاعقه اي بود كه بر سر اين رژيم فرود آمد، افزود: هدف از مانورهاي نظامي اسرائيل و آمريكا ؛ نشان دادن قدرت اسرائيل در انجام اقدامات تحريك آميز و اعمال فشار و تلاشي بود تا به همه جهان ثابت كند مورد حمايت قويترين كشورهاي جهان است.
اين كارشناس فلسطيني خاطرنشان كرد: اين مانورها در آستانه انتخابات آمريكا و در شرايطي انجام شد كه سخن از حمله به ايران شنيده مي شود.
عوض در عين حال خاطرنشان كرد: جهان غرب براي جنگي جديد آمادگي ندارد و مراكز تصميم گيري و قدرتهاي جهان نيز در حال تغيير و به سوي چند قطبي شدن است.
وي افزود: رژيم هاي عربي و اسلامي كه پيش از اين تحت نفوذ كشورهاي غربي بودند اينك با منطق ، سياست و دورانديشي، مرحله نويني را پشت سر مي گذارند.  عوض خاطرنشان كرد: آمريكا و اسرائيل نمي توانند براي جنگ جديد ماجراجويي كرده و آمادگي چنين مساله اي را ندارند چه برسد به اتحاديه اروپا كه عملا در بحران اقتصادي شديدي بسر مي برد و نمي تواند قطع شدن نفت را تحمل كرده يا هزينه اي براي جنگ اختصاص دهد.
كارشناس فلسطيني افزود: مانور رژيم صهيونيستي شروعي براي اقدامات تحريك آميز و فشارهاي طولاني بر غرب است تا تل آويو حمايت بيشتر آنها را به دست بياورد اما از سوي ديگر نقطه ضعف اين رژيم است به اين معني كه ديگر كشورهاي غربي به اين رژيم به عنوان پايگاهي قوي و پيشرفته نظامي در خاورميانه اعتماد ندارد.
وي گفت: نفوذ هواپيماي بدون سرنشين حزب الله لبنان به حريم هوايي رژيم صهيونيستي به عنوان صاعقه اي بر سر تجهيزات امنيتي ، نظامي ، سياسي و حتي اقتصادي اسرائيل و تجهيزات بسيار پيشرفته اين رژيم در زمينه هاي حمايتي و امنيت الكتروني فرود آمد.
اين  كارشناس امور اسرائيل افزود: رژيم صهيونيستي از جمله دارندگان تجهيزات "هاي تك" (فناوري  پيشرفته ) در سطح جهان است كه با آن  70 ارتش جهان را  تجهيز مي كند ، بنابراين زماني كه هواپيماي ايوب همه اين تجهيزات را صدها كيلومتر پشت سر گذاشت، اعتبار فني و اقتصادي آن را زير سئوال برد.MKH-19-18:07

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها