تظاهرات دانشجویان سوری در پاریس

تظاهرات دانشجویان سوری در پاریس
يکشنبه 30 مهر 1391 - 15:35

العالم،پاريس- اتحاديه دانشجويان سوري در فرانسه با برپايي تظاهراتي مداخله بيگانگان و توطئه بين المللي عليه کشورشان را محكوم كرده و از مواضع رسمي فرانسه در اين زمينه انتقاد کردند.

خبرنگار شبکه العالم از پاریس گزارش داد، برخی از گروه های غیردولتی و سياسي فرانسه با شرکت در این تظاهرات برای اعلام همبستگی با مردم سوریه، از مواضع مشکوک پاريس در قبال بحران این کشور انتقاد کردند.

شركت كنندگان در این تظاهرات ميدان تروكادير را برای ارسال پیامشان به جامعه جهاني برگزیدند، و گفتند غرب باید از نفاق به نام دمکراسی دست بردارد.

يكی از شرکت کنندگان در این تظاهرات به خبرنگار العالم گفت: ما با مداخله خارجي در امور سوريه، تروريسم، سلفي گري و تروريستهايي كه براي تخريب وطنمان تلاش مي كنند مخالفيم، و مي گوييم كه ملت سوريه قادر به تصميم گيري مستقل است.

"اسامه عيسي" فعال حقوقي سوري نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کرد: مهمترين خواسته ما خودداری از مداخله خارجي در سوريه است، زیرا برخي قدرتها مانند فرانسه مغرض بوده و به خاطر منافع خود در امور كشورمان دخالت مي كنند.

وي افزود: البته ملت سوريه همواره دوستي خود را با ملت فرانسه كه نه حامي آزادي دروغين بلكه پشتيبان آزادي واقعي مي باشد، ثابت کرده است.

"آلن بيناجام "رييس شبكه فوليتر فرانسه نیز در همین راستا گفت: از زمان به قدرت رسيدن نيكلا ساركوزي رئیس جمهور سابق فرانسه، سياست پاريس شباهت زيادي به سياستهاي آنگلوساكسوني، آمريكا و اسراييل يافت.

 

21-10:50



پربیننده ترین خبرها