فوربس: "اعتیاد به اینترنت" بیماری روانی است

فوربس:
دوشنبه 1 آبان 1391 - 13:04

انجمن روانشناسي آمريکا داده هايي در اختيار دارد که نشان مي دهد معتادان به اينترنت نيز دچار همان توهمات و تخيلاتي مي شوند که معتادان به مواد مخدر، در صورت عدم مصرف ماده مخدر از آن رنج مي برند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مجله آمريكايي "فوربس" در آخرین شمارۀ خود نوشت: به زودی "اعتیاد به اینترنت" در شمار بیماری های روانی قرار خواهد گرفت و در دائرة المعارف پزشکی، در بخش ناهنجاری های عقلی درج خواهد شد، هرچند شماری از دانشمندان بر این عقیده اند که این موضوع باید با دقت و فرصت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

 در ادامۀ گزارش این مجله آمده است: معنای این گفته آن است که "اعتیاد به اینترنت" که تاکنون در محافل پزشکی، "اختلال استفاده از اینترنت نامیده" می شد، به زودی به عنوان یک بیماری  روانی که میلیون ها نفر در سراسر جهان از آن رنج می برند، به رسمیت شناخته می شود.

 به نوشتۀ "فوربس"، در پژوهشی که پیشتر به انجام رسیده، ثابت شده بود که به کارگیری نادرست اینترنت، در ساختار ذهن و مغز کاربران همان تغییراتی را ایجاد می کند که در مغز معتادان به مواد مخدر ایجاد می شود.

 همچنین بنا بر گزارش هایی که پیش از این منتشر شده بود، در آمریکا و برخی از جوامع پیشرفته، تعداد معتادان به اینترنت از اعتیاد به مواد مخدر، الکل و سایر مخدرات بیشتر است.  بنا به یک گزارش، برخی از آمریکایی ها تا جایی اعتیاد پیدا کرده اند که روزانه بیش از 18 ساعت از وقت خود را صرف اینترنت می کنند و طبعا این امر منجر به عدم توجه به خانواده می شود. از این رو، اینترنت زندگی بسیاری از مردم را مختل کرده است.

گسترش این پدیده تا حدی است که حدود سه سال قبل (تابستان 2009) اولین کلینیک ترک اعتیاد به اینترنت ایالات متحده در یک مرکز درمانی واقع در واشنگتن راه‌اندازی شده بود که با استفاده از شیوه‌های روانشناسی و آموزش مهارت‌های اجتماعی به درمان بیماران خود می‌پردازد. ثبت نام در برنامه بهبود از اعتیاد اینترنتی ۴۵ روزه این مرکز، در حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ دلار هزینه دارد.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها