مسابقۀ اوباما و رامني براي جلب نظر صهيونيست ها

مسابقۀ اوباما و رامني براي جلب نظر صهيونيست ها
چهارشنبه 3 آبان 1391 - 13:41

رام الله، العالم- فايز عباس كارشناس فلسطيني در امور اسراييل گفت: باراك اوباما رييس جمهور كنوني آمريكا و ميث رومني نامزد انتخابات رياست جمهوري، درباره جلب نظر اسراييل با يكديگر مسابقه مي دهند و در تندروي پيرامون مساله فلسطين، اسراييل و خاورميانه، گوي سبقت را از هم ربوده اند.

این کارشناس فلسطینی در گفت وگو با شبكه خبري العالم، با اشاره به اين كه اوباما به اسراييل وفادارتر از رومني است، افزود: تنش كنوني بين واشنگتن و دولت تل آويو به خاطر مداخله بنيامين نتانياهو نخست وزير اسراييل در انتخابات رياست جمهوري آمريكا به نفع رومني است. از سوی دیگر، خدماتي كه اوباما در مدت زمامداري اش به رژيم اسراييل ارائه داد بسيار زياد است، لذا اختلافش با نتانياهو شخصي بوده و ارتباطي به موضع اوباما در قبال رژيم صهيونيستي ندارد.    

به گفته اين شخصيت فلسطيني، سياست اوباما در منطقه خاورميانه بر "حمايت از رژيم صهيونيستي به هر قيمت" مبتني است، البته تعهد وي به تل آويو موضوع تازه اي نيست و در چهار سال گذشته كه رييس جمهور آمريكا بود، كاملا نمايان شد.

فايز در ادامه يادآور شد: اوباما از لحاظ موضعگيري در قبال مساله و مردم فلسطين و ساير مسائل امت عربي، بدترين رييس جمهور تاريخ آمريكا به شمار می رود.

وي با اشاره به آخرين مناظره اوباما و رومني گفت: برنده اصلي اين مناظره، رژيم اسراييل است؛ چه اين كه استراتژي آمريكا مبتني بر دشمني با امت عربي و تضعيف آن؛ و تبديل اسراييل به قوي ترين قدرت منطقه است.

پربیننده ترین خبرها