هماهنگی "حريري" و "بندر" براي ناآرام کردن لبنان

هماهنگی
شنبه 6 آبان 1391 - 05:39

رئيس جريان المستقبل لبنان به هدف ناآرام کردن اين کشور و تشديد تنشها در حال ديدار و هماهنگي با مسئولان سعودي است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هفته نامه فلسطینی "المنار" با اشاره به ديدار اخیر "سعد حريري" با "بندر بن سلطان" دبير شوراي امنيت ملي سعودی در پایتخت عربستان، به پشت پرده ديدارهای حريري با مسئولان سعودي پرداخت.

این هفته نامه فلسطینی تأکید کرد: حریری در جده اوضاع لبنان و راههاي تشديد تنش در اين كشور را از طريق عمليات انفجاري و ترور توسط عوامل مورد حمايت رژيم آل سعود، بررسی کرد.

بر اساس این گزارش، اين ديدار چند روز بعد از ترور وسام الحسن رئيس شاخه اطلاعات نيروهاي امنيت داخلي لبنان صورت گرفت.

هفته نامه المنار، آمریکا و رژیم اشغالگر و اهرم های اجرایی آنها در منطقه یعنی عربستان و قطر را مسئول وضعیت فعلی لبنان دانست و تأکید کرد: در دیدارهای جده راه‌هاي انفجار اوضاع در لبنان و ورود به مرحله جديدي از خونريزي و شعله‌ور كردن فتنه خونين مذهبي در راستاي خدمت به منافع آمريكا و اسرائيل و پشتيباني از تل آويو در زمينه آمادگي‌هاي آن براي ضربه زدن به مقاومت در لبنان مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

المنار به نقل از منابع خود خاطرنشان کرد: موضوع خطرناكتر در اين ديدار، حضور بندر بن سلطان دبير شوراي امنيت ملي عربستان بود كه اين افراد را به مقر دستگاه اطلاعات سعودی در شهر رياض فراخواند؛ و دستورات كتبي را به آنها براي فعاليت با همه ابزارها به منظور تداوم عمليات ترور و آغاز مرحله‌اي از انفجارها براي ایجاد هرج و مرج داد، تا راه براي عمليات نظامي گسترده رژیم اشغالگر عليه حزب الله باز شود.

اين منابع تأکید کردند: بندر بن سلطان پيش از ملاقات با حريري و دار و دسته‌هايش با ژنرال ديويد پترائوس رئيس سازمان اطلاعات مركزي آمريكا ملاقات كرده بود.

المنار با اشاره به درخواست بندر از حريري برای هماهنگی با سركردگان گروه های تکفیری كه تحت امر وي در لبنان حضور دارند، افزود: بندر بن سلطان عمليات ترور و انفجار در لبنان را با رژیم اسرائيل هماهنگ مي كند، و محرمانه هر از چند گاهي به تل آويو رفت و آمد دارد و بر پادگان هاي تروريستي در اراضي نجد و حجاز نظارت دارد كه آنها را كارشناسانی از اراضی اشغالی، اروپا و آمریکا اداره می کنند.

پيش از اين نيز روزنامه كويتي الراي به نقل از منابع آمريكايي از توافق سه‌جانبه آمريكا، فرانسه و عربستان سعودي درباره سرنگوني دولت نجيب ميقاتي و تشكيل دولت دلخواهشان در لبنان خبر داده بود.

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها