شاه اردن: علاقه ای به حکومت ندارم!

شاه اردن: علاقه ای به حکومت ندارم!
شنبه 6 آبان 1391 - 12:54

پادشاه اردن در تلاش براي محدود جلوه دادن اعتراضات مردمي در اين کشور، از اقدام "تعداد اندكي از تظاهركنندگان" مبني بر سر دادن شعارهايي در سرنگوني نظام اردن ابراز تاسف كرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ملك عبدالله دوم پادشاه اردن در سخنراني هفتۀ گذشتۀ خود و در ديدار با بيش از 3000 نفر كه نماينده تشكل هاي مختلف اردن، گفت: "اگر هدف از اين شعارها زير سوال بردن حكومت هاشمي ها بر كشور است، بدانيد كه حكومت براي خاندان هاشمي هيچ وقت یک فرصت و "غنيمت" نبوده است، بلكه ما آن را يك مسئوليت و وظيفه مي دانيم و برای براي خدمت به امت و دفاع از حقوق آنان، فداكاري و از خودگذشتگي می کنیم"!

وي با دعوت از همه اقشار مختلف اردني ها از جمله مخالفان برای شرکت در انتخابات پارلماني كه در 23 ژانويه آتي برگزار خواهد شد، افزود: "اگر مي خواهيد به اوضاع اردن بهبود بخشيد، انتخابات و پارلمان آتي بهترين فرصت براي آن است و كساني كه خواهان اصلاحات بيشتر يا تغییر قانون انتخابات هستند، در پارلمان آینده از طريق صندوق هاي راي كه تجلي خواست و اراده مردمي است، فعاليت كنند".

لازم به ذکر است، گروه اخوان المسلمين اردن در اقدامي كه ممكن است مقدمه از ورود این کشور به بحران سياسي باشد، در 12 ماه ژوئيه گذشته رسما تحريم اين انتخابات را اعلام و تاكيد كرد كه مجلس نمايندگان آتي نوعي نسخه برداري از مجلس سابق خواهد بود.

شباهت ادبیات دیکتاتورهای سابق و کنونی منطقه، حاکی از نزدیک شدن آنان به روزهای پایان حکومت است؛ چنان که شاه معدوم – یکی از مهمترین هم پیمانان شاه سابق اردن- نیز در ماه های آخر حکومت استبدادی خود، عباراتی مشابه را برای آرام کردن طوفان خشم انقلابی مردم به کار می برد.



پربیننده ترین خبرها