هشدار در مورد پیامدهای تشکیل "ارتش آزاد عراق"

هشدار در مورد پیامدهای تشکیل
دوشنبه 8 آبان 1391 - 15:34

كميته امنيتي كربلا، تشكيل گروه موسوم به " ارتش آزاد عراق " را توطئه اي منطقه اي براي فتنه افكني در عراق دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، حامد صاحب رئيس كميته امنيتي كربلای معلّی در مصاحبه با "سومريه نيوز" گفت : تشكيل ارتش آزاد عراق، توطئه برخي سران منطقه براي ايجاد فتنه در عراق است. البته تشكيل ارتش آزاد در عراق، مقولۀ تازه ای نیست. به عبارت ديگر ارتش آزاد عراق ائتلافي است كه از سال 2003 بين القاعده و حزب بعث تشكيل شده و كميته امنيتي كربلا با اين گروه مقابله خواهد كرد.

صاحب گفت: اعلام تشكيل چنين گروه شيطاني ما را مرعوب نكرده است و همان گونه كه در سال هاي گذشته با گروه هاي تروريستي جنايتكار مقابله كرديم، با اين گروه نيز مقابله خواهيم كرد. حدود ده سال پیش و در سال 2003 ، گروه موسوم به ارتش آزاد عراق از طريق ائتلاف القاعده و حزب بعث و با حمايت برخي حکام منطقه تشكيل شده بود. 

رئيس كميته امنيتي كربلا گفت : دور هم جمع كردن تكفيري ها از مناطق مختلف جهان در تركيه و لبنان و فرستادن آنها به سوريه براي مشاركت در درگيري هاي اين كشور، توطئه اي است که عراق را نيز هدف قرار داده است. دشمنان عراق مي خواهند با كمك تكفيري ها ابتدا به سوريه سپس به عراق ضربه بزنند.

صاحب افزود: دشمنان عراق در سال هاي گذشته نتوانسته اند كه خللي در امور سياسي عراق ايجاد كنند لذا گروهي را به نام ارتش آزاد عراق براي ضربه زدن به عراق تشكيل داده اند .

گفتنی است، بيانيه اي موسوم به بيانيه تشكيل ارتش آزاد عراق روز 17 جولاي 2012 در فيسبوك منتشر شد و اخیرا برخي رسانه هاي داخلي عراق نيز از فعاليت اعضاي اين گروه در استان واسط و قدرت نمائي آنها در شهر كوت مركز اين استان خبر دادند.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها