افزايش جنبشهاي مردمي ضد آل سعود درشبكه هاي اجتماعي

افزايش جنبشهاي مردمي ضد آل سعود درشبكه هاي اجتماعي
سه شنبه 9 آبان 1391 - 08:28

لندن (العالم)- نويسنده و تحليلگر عربستاني، از افزايش فعاليت و حضور گسترده جنبش هاي مردمي و جوانان اين كشور در شبكه هاي اجتماعي "اينترنت" در زمينه مطالبه تغييرات سياسي ريشه اي خبر داد.

"فواد ابراهيم" سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري اظهار داشت: اين تشكل اجتماعي بزرگ در دنياي مجازي قابليت تبديل شدن به واقعيت را دارد.

وي گفت : نمي توان دستاوردهاي حملات اعتراضي در شبكه هاي مجازي ، را انكار كرد مانند فراخوان سال پيش در فيس بوك و توييتر براي تحريم انتخابات شهرداري كه در پايان نيز پايين آمدن شديد ميانگين مشاركت ، به لغو اين انتخابات منجر شد. 
ابراهيم به مطالب روزنامه نيويورك تايمز در باره وقوع انقلابي در صفحات توييتر ضد اقدامات رژيم سعودي و پناه بردن ميليونها  نفر از شهروندان عربستاني به شبكه هاي اجتماعي براي اعلام مخالفت خود با رژيم آل سعود و تبديل آن به واقعيت اجتماعي در سايه اعمال محدوديت هاي رژيم براي آزادي بيان اشاره كرد.
اين پژوهشگر عربستاني گفت: آمريكا از تحولات عربستان و عملي شدن درخواست هاي مردم براي انجام تغييرات بسيار نگران است.
ابراهيم اظهار داشت: عربستان سعودي از 11 مارس 2011 تاكنون شاهد تحولات زيادي در زمينه افزايش آگاهي ها و ايجاد اتحاد مردمي در قالب درخواست براي انجام اصلاحات و تغييرات بوده به گونه اي كه اين تحركات هم اكنون به مناطقي رسيده كه بعيد به نظر مي رسيد هرگونه اقدام اعتراضي در آن انجا صورت بگيرد.   
وي افزود: هيچ منطقه اي در عربستان از وزش نسيم بهار عربي محفوظ نمانده است، از اين رو امكان تبديل تحركات مردمي به جنبش هاي مردمي گسترده وجود دارد كه شايد روزي با توجه به افزايش آگاهي ها به اتحاد مردم نيز منجر شود و نسل هاي جديد نيز از طريق شبكه هاي اجتماعي با پشت سرگذاشتن مرزهاي تبعيض منطقه اي، طائفي و مذهبي بار ديگر ساختار خود را بازسازي كنند. 
Ma.21:39.29 

پربیننده ترین خبرها