رئیس‌جمهور فنلاند اظهارات ترامپ درباره گفت‌وگو درباره «حریق در جنگل‌ها» را رد کرد

رئیس‌جمهور فنلاند اظهارات ترامپ درباره گفت‌وگو درباره «حریق در جنگل‌ها» را رد کرد
دوشنبه 28 آبان 1397 - 14:09

«سالی نینیستو» رئیس‌جمهور فنلاند اظهارات اخیر همتای آمریکایی خود را که گفته بود دو طرف درباره طرق مقابله با آتش‌سوزی صحبت کردند، رد کرده است.

العالم- اروپا

 اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره اینکه همتای فنلاندی به او درباره اینکه چرا در این کشور اروپایی آتش‌سوزی در جنگل‌ها به ندرت رخ می‌دهد، توضیحاتی داده، با انکار رئیس‌جمهور فنلاند روبرو شده است.

«سالی نینیستو» رئیس‌جمهور فنلاند در مصاحبه با روزنامه «ایلتا سانومات» این کشور گفته که به خاطر نمی‌آورد که با رئیس‌جمهور آمریکا صحبتی درباره آتش‌سوزی در جنگل‌ها کرده باشد.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، به دنبال حضور «دونالد ترامپ» روز شنبه در بازدید از مناطق آسیب دیده از آتش سوزی در کالیفرنیا گفته بود: «رئیس‌جمهور فنلاند به من گفت که فنلاند یک کشور جنگلی است و آنها زمان زیادی را برای جمع آوری برگ‌ها، تمیز کردن و کارهایی از این قبیل انجام می‌دهند و به خاطر همین هیچ مشکلی (در زمینه آتش‌سوزی در جنگل) ندارند».

رئیس‌جمهور فنلاند در مصاحبه با این روزنامه فنلاندی که وابسته به شبکه سی‌ان‌ان است، گفته که به خاطر ندارد در دیدار هفته گذشته با رئیس‌جمهور آمریکا در پاریس درباره این موضوع صحبتی کرده باشد.

این اولین بار نیست که روسای دیگر کشورها اظهارات ترامپ را رد کرده‌اند و از زمان آغاز ریاست جمهوری او بارها چهره‌هایی از قبیل نخست‌وزیر کانادا، رئیس‌جمهور مکزیک و دیگر سران کشورها سخنان رئیس‌جمهور آمریکا را رد کرده‌اند.

اظهارات ترامپ در حالی صورت گرفته که با گذشت بیش از ۹ روز از آتش‌سوزی در کالیفرنیا، حریق با برگذاشتن بیش از ۷۷ کشته و حدود هزار مفقود هنوز مهار نشده است.

پربیننده ترین خبرها