ریشه های اسلام هراسی در فرانسه

ریشه های اسلام هراسی در فرانسه
جمعه 12 آبان 1391 - 13:55

العالم، فرانسه - ناظران اسلام شناس در فرانسه معتقدند اسلام هراسي در اين کشور ريشه در عدم شناخت نسبت به دين مبين و يا کينه توزي هاي تاريخي است که جنجال هاي رسانه هاي فرانسوي اين احساس را تشديد کرده است.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه  العالم، نظرسنجي مركز پژوهشهاي "ايفوب" فرانسه که به درخواست روزنامه راستگرای لوفيگارو انجام شد حکایت از آن دارد که چهره اسلام نزد فرانسوي ها خوشايند نيست و ترسی فزاينده از مسلمانان در این کشور وجود دارد.

این نظرسنجي می گوید كه افكار عمومي در فرانسه اسلام را تهديد تلقي مي کند که به نظر می رسد ناشی از سیاست های تبلیغی دولت فرانسه و جریان های ضد اسلامی در اروپا باشد.

"محمد موسوي" رييس شوراي اسلامي فرانسه به شبكه خبري العالم، گفت: كساني كه از تهديد اسلام سخن مي گويند، مصاديق واقعي این تهدید را ارائه نمي دهند؛ لذا انديشه شان ناشي از نگراني غيرواقعي و سطحی نگری است.

در نظرسنجي اين سوال مطرح شده كه آيا اسلام را دوست دارید يا از مسلمانان مي ترسید؟ اما درباره ميزان شناخت فرانسوي ها به اسلام و تاريخ آن سوال نشده است؛ همچنین این پژوهش به ريشه دار بودن نفرت از اسلام  و افزايش اقدامات خصمانه عليه مسلمانان نپرداخته که نشان مي دهد هدف از این نظرسنجی تلاشي براي خصومت علیه اسلام و مسلمانان در جامعه فرانسه است.

"دليل بوبكر" متولي مسجد پاريس، گفت : مسلمانان از ابتدا در جامعه فرانسه مورد قبول و احترام نبودند و مواضع خصمانه نسبت به اسلام يك احساس قديمي است .

يكي از مديران مركز پژوهشهاي " ايفوب"  درباره نفرت جامعه فرانسه از مسلمانان، گفت: اسلام به مرور زمان تبديل به خوراكي براي رسانه هاي فرانسه شد تا هر روز به شيوه اي متفاوت درباره آن جنجال ايجاد نمايند.

برخي کارشناسان دلیل موضع خصمانه علیه مسلمانان فرانسه را اینگونه شرح می دهند که فرانسوي ها اعتقاد يافته اند مسلمانان در بافت اجتماعي كشورشان رسوخ كرده و پديده اي گذرا نيستند، لذا خصومت نسبت به آنها در زمينه هاي مختلف زندگي علیه آنها بيشتر شده است.

2-11:12


 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها