مولوی عبدالحمید: دشمنان می خواهند کشورهای اسلامی را مقابل هم قرار دهند

مولوی عبدالحمید: دشمنان می خواهند کشورهای اسلامی را مقابل هم قرار دهند
شنبه 3 آذر 1397 - 15:38

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: دشمنان می‌خواهند کشورهای اسلامی را مقابل یکدیگر قرار دهند و سران این کشورها باید در این مورد فکر کنند، ما در حسرت به سر می‌بریم که جلسه سران کشورهای اسلامی در این زمینه تشکیل نمی شود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان روز شنبه در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این کنفرانس در تهران اظهار داشت: ما امروز در شرایطی دور هم جمع شده‌ایم که جهان اسلام با بحران های گوناگون روبه‌رو است و چالش های مختلفی از جمله تفرقه و اختلاف بر سر راه اسلام و مسلمانان قرار دارد. 
وی با بیان این که مسلمانان با تهدیدها و تحقیرهای مختلف روبه رو هستند، یادآور شد: مشکلات موجود در جهان اسلام باید آسیب شناسی شود تا منشا آن مشخص شود.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با طرح این سوال که چرا بسیاری از کشورهای آباد و سرسبز با جنگ رو به رو هستند، خاطرنشان کرد: هر ساعت یک کودک یمنی از گرسنگی می میرد. 
وی همچنین گفت: ما ملتی هستیم که شخصیتی چون پیامبر اسلام (ص) و کتابی مانند قرآن و دینی مانند اسلام داریم که کشورهایی مانند آمریکا‌، اروپا‌، چین و روسیه ندارند.
امام جمعه مسجد مکی زاهدان، اسلام را به یک ثروت تشبیه کرد و اظهار داشت: خدا مذهبی به ما داده که به سایر ملت های دنیا نداده است، اما با وجود این ثروت، مسلمانان در عرصه های مختلف با مشکلات روبه رو هستند.
مولوی عبدالحمید تصریح کرد: بررسی آیات قرآن نشان می دهد که از درس تعلیم و رحمت پیامبر اسلام(ص) فاصله گرفته ایم، به یکدیگر به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) تبریک می گوییم، اما شیوه ایشان در زندگی ما کمرنگ است و عمل به قرآن در زندگی ما وجود ندارد.
وی یادآور شد: احکام اسلامی مثل اجرای عدالت در کشورهای اسلامی وجود ندارد و تمام چالش‌ها و مشکلات ما فاصله گرفتن از دین است.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان یادآور شد: وحدت یکی از دستورات و پایه های اساسی دین اسلام است که به هم خورده است، همه این موارد معلول هستند که فاصله گرفتن از دین برمی گردد. 
مولوی عبدالحمید از همه اندیشمندان و علما خواست برای تقویت وحدت چاره اندیشی کنند و تاکید کرد: باید زندگی خود را اصلاح کنیم و راه نجات و راه حل آن توبه و بازگشت به قرآن و سیره حضرت رسول (ص) است و این باید ملاک جهان اسلام باشد.
وی به سخنان رییس جمهوری در کنفرانس امروز اشاره کرد و گفت:سخنان امروز دکتر روحانی در خصوص به رسمیت شناختن همه مذاهب هوشمندانه بود.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان ادامه داد: نباید بین آزادی مذهبی شیعه یا سنی یا هر مذهب اسلامی دیگر در کشورهای اسلامی تفاوت قائل شد، تفاوت ها باید برداشته شود و ما به دین اسلام عمل کنیم.
مولوی عبدالحمید تصریح کرد: دین اسلام دین عمل است و ما باید عملگرا باشیم، با شعار چیزی درست نخواهد شد،اگر عمل وجود داشته باشد همه مشکلات رفع می شود.
وی با بیان این که به جای این که حرف بزنیم کوشش و عمل کنیم، گفت: در این کنفرانس باید به دولت‌ها پیام بدهیم که این حقوق ملت‌ها، اقوام و مذاهب را رعایت کنند در این صورت وحدت کامل حاصل می شود.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان خاطرنشان کرد: خداوند انشاءالله همه دولت‌های اسلامی را هدایت کند تا در مقابل یکدیگر قرار نگیرند و در کنار هم باشند.
مولوی عبدالحمید ادامه داد: ایران یکی از کشورهای مهم و تاثیرگذار است که کشورهای اسلامی دیگر همچون ترکیه و عربستان سعودی در کنار هم قرار بگیرند. 
وی تاکید کرد: دشمنان می‌خواهند این کشورها را در مقابل یکدیگر قرار دهند و باید سران کشورهای اسلامی در این مورد فکر کنند و ما در حسرت به سر می‌بریم که جلسه سران کشورهای اسلامی تشکیل نمی شود.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان همچنین گفت: ما امت واحده هستیم و خداوند این امت را در کنار یکدیگر قرار داده است.
به گزارش ایرنا، سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی صبح امروز - شنبه - با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و با شعار «قدس، محور وحدت امت» با شرکت بیش از 350 مهمان از 100 کشور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد.
این کنفرانس سه روزه دوشنبه با سخنرانی علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پایان می یابد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها