نخست‌وزیر تونس اتهامات درباره تلاش برای کودتا را رد کرد

نخست‌وزیر تونس اتهامات درباره تلاش برای کودتا را رد کرد
شنبه 3 آذر 1397 - 17:29

نخست‌وزیر تونس که به کودتا علیه رئیس‌جمهور متهم شده است، امروز تأکید کرد که قصد کودتا ندارد.

العالم - تونس

«یوسف الشاهد» امروز شنبه گفت که کسانی که از کودتا سخن می‌گویند تنها به منافع شخصی خود می‌اندیشند در حالیکه ما به دموکراسی معتقدیم و کودتایی در کار نیست.

«سلیم الریاحی» دبیرکل حزب «نداء تونس» گفت که شکوائیه‌ای علیه «یوسف الشاهد» نخست‌وزیر و تعدادی از معاونان و سیاستمداران به دادگاه بدوی نظامی ارائه و آنها را به برنامه‌ر‌یزی برای کودتا متهم کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، الشاهد همچنین به مسئولان اتحادیه مشاغل تونس به دلیل برگزاری آرام اعتصاب‌ها بدون هیچ گونه هرج و مرجی، درود فرستاد و تصریح کرد که دولت به دنبال توافقنامه واقعی با این اتحادیه و رعایت منافع مالی عموم است.  

این اظهارات الشاهد در راستای کاهش تنش اجتماعی در تونس به دنبال تهدید سندیکاها برای افزایش اعتراض‌ها صورت گرفت.

صندوق بین‌المللی پول نیز به دولت تونس درباره افزایش حقوق کارکنان هشدار داده و خواستار مهار دستمزدها به منظور اجتناب از مشکلات خطرناک مربوط به بدهی‌های خارجی شده است و این در حالی است که نخست‌وزیر تونس به اتحادیه مشاغل وعده داده تا حقوق حدود ۱۵۰ هزار کارمند بخش دولتی را افزایش دهد.

تونس روز پنجشنبه گذشته شاهد اعتصاب عمومی در ادارات، بانک‌ها، شهرداری‌ها، درمانگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و تمامی موسسات دولتی و خدماتی در اعتراض به اوضاع نابسامان معیشتی بود.

این اعتصاب بنا به دعوت اتحادیه کارگران برگزار شد و بیش از ۶۵۰ هزار نفر در آن شرکت داشتند.

پربیننده ترین خبرها