كمپين مبارزه با اسلام هراسي درانگليس فعال شد

كمپين مبارزه با اسلام هراسي درانگليس فعال شد
يکشنبه 14 آبان 1391 - 18:47

لندن (العالم)- در پي افزايش نگران كننده اسلام ستيزي در انگليس و اروپا، كمپين مبارزه با اسلام هراسي در انگليس آغاز به كار كرد.

به گزارش يكشنبه خبرنگار شبكه خبري العالم از لندن، در همين راستا امروز نشستي خبري در لندن با حضور شماري از شخصيت هاي اسلامي، نمايندگان پارلمان و فعالان حقوقي و رسانه اي برگزار شد.

شركت كنندگان بعضي رسانه ها، سياستمداران و پليس را به ترديد آفريني و هراس افكني در باره مسلمانان در ميان شهروندان [انگليسي] متهم كردند.
سخنرانان اين نشست رشد تفكرات گروه هاي راست تندرو در انگليس را در گسترش تبعيض ضد مسلمانان اين كشور سهيم دانستند.
سابي دهلو، هماهنگ كننده كمپين " ضد فاشيسم و نژاد پرستي متحد شويد" ، در حاشيه اين نشست به خبرنگار العالم گفت: نظرسنجي ها نشان مي دهد كه 50 درصد انگليسي ها اسلام هراسي را چيزي عادي و حتي خوب مي انگارند و 75 درصد خانم هاي محجبه به خاطر حجاب شان مورد اذيت و محدوديت قرار مي گيرند. 
حاضران در اين نشست خواستار تدابير قانوني بازدارنده براي برخورد با رسانه هايي شدند كه محرك اسلام ستيزي هستند.
لطف الرحمن، رئيس شوراي محله تاور هملت لندن، گفت: ميان ما مسلمانان و انگليسي ها تسامح حكمفرماست. گروه كوچك اما قدرتمندي ازخبرنگاران مسلمان ستيزي را تقويت، احساسات مسلمانان را جريحه دار و تفرقه افكني مي كنند.
شايان ذكر است كه كمپين مبارزه با اسلام هراسي به مديت يكماه ادامه دارد و شامل كارگاه هاي آموزشي، ديدار با برخي نمايندگان پارلمان انگليس و فعاليت هاي ديگر خواهد بود.
اين كمپين همچنين وظيفه بررسي مكانيسم هايي براي تصحيح ذهنيت انگليسي ها و غربي ها از اسلام و مسلمانان را در دستور كار دارد.MKH-4-12:52

پربیننده ترین خبرها