ساينس مانيتور: جنگ سرد، جایگزین حمله به ایران شده است

ساينس مانيتور: جنگ سرد، جایگزین حمله به ایران شده است
چهارشنبه 17 آبان 1391 - 19:01

يک روزنامه آمريكائي، وضعيت موجود ميان ايران و دشمنانش را "جنگ سرد" توصيف كرد و نوشت: با توجه به بعيد بودن حمله نظامي مستقيم اسرائيل به تأسيسات هسته اي ايران در بره? کنوني، جنگ سرد يک جايگزين موقت محسوب مي شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه " كريستين ساينس مانيتور" امروز در سايت اينترنتي خود نوشت: پس از مطرح شدن احتمال دست داشتن ايران در هك و تخريب كامپيوترهاي تأسيسات نفتي عربستان و ورود هواپيماي بدون سرنشين حزب الله به حريم هوائي اسرائيل، جنگ غيرعلني ايران با دشمنانش شديدتر شده است.

كريستين ساينس مونيتور نوشت: اكثر كارشناسان و دولت هاي غربي پس از ماه ها حدس و گمان، حمله نظامي مستقيم اسرائيل به تأسيسات هسته اي ايران را دست کم در اين برهه بعيد مي دانند و همه طرف ها هم اكنون به دنبال راه و روش هاي ديگري براي مقابله با ايران هستند، به عنوان مثال آمريكا و كشورهاي اروپائي از تحريم صادرات نفتي ايران حمايت مي كنند.

اين روزنامه افزود: هك و تخريب كامپيوترهاي تأسيسات نفتي عربستان و هواپيماي حزب الله (كه ايران مظنون به دست داشتن در اين دو قضيه است)، تقابل ايران و دشمنانش را وارد مرحله جديدي كرده است، به ویژه آن که اين دو موضوع نشان داد كه ايران از تاكتيك ها و ابزارهائي برخوردار است كه برخي آنها را در انحصار آمريكا مي دانستند.

روزنامۀ آمریکایی همچنین با اشاره به جنگ در سوريه نوشت: برخي معتقدند كه جنگ سوريه متأثر از جنگ غيرعلني ايران و دشمنانش است و "جنگ به نمايندگي از ايران" محسوب مي شود. اما چنين جنگي امر تازه ای نيست و پیش از این هم سرويس هاي اطلاعاتي خارجي براي جلوگيري از دست يابي ايران و ديگر كشورها به سلاح هسته اي جنگي را آغاز كردند كه چند دهه طول كشيده است.

اين روزنامه افزود: ارتباط دادن وقايع اخير به يكديگر (هك و تخريب كامپيوترهاي تأسيسات نفتي عربستان، ورود هواپيماي بدون سرنشين حزب الله به اراضی اشغالی و بمباران كارخانه اسلحه سازي سودان) ممکن است ظاهراً مساله ساده اي باشد، ولي واقعيت اين ست كه رابطۀ بسيار پيچيده ای میان آنها وجود دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها