محافظان طارق الهاشمی به اعدام محكوم شدند

محافظان طارق الهاشمی به اعدام محكوم شدند
پنج‌شنبه 18 آبان 1391 - 16:40

العالم - دادگاه جنايي عراق شش تن از محافظان " طارق الهاشمي " معاون سابق رييس جمهوري اين كشور را به اتهام دست داشتن در عمليات تروريستي به اعدام محكوم كرد.

به گزارش پايگاه خبري العالم، يك منبع قضايي عراق كه خواست نامش فاش نشود، اتهام افراد يادشده را آماده سازي يك خودروي بمب گذاري شده در منطقه مدائن در جنوب بغداد با هدف منفجر كردن آن در ميان زايران سيد الشهدا در مراسم عاشورا اعلام كرد.
دادگاه جنايي مركزي بغداد، يكشنبه گذشته براي چهارمين بار الهاشمي، داماد وي و احمد قحطان مدير دفترش را به اتهام ياد شده به اعدام محكوم كرد.
دادگاه الهاشمي در بغداد در پانزدهم ماه مي سال 2012 آغاز شد و بارها بنا به درخواست وكلاي مدافع آنها به تأخير افتاد.
الهاشمي و محافظانش به دست داشتن در 150 عمليات مسلحانه بر ضد زائران عراقي، ايراني و شماري از مقام هاي اين كشور متهم است و در حال حاضر براي گريز از مجازات، از كشور متواري شده است.
طارق الهاشمي پس از صدور حكم بازداشتش در نوزدهم دسامبر 2011 از بغداد به كردستان گريخت و پس از مدتي توانست با كمك مستقيم امير قطر از عراق خارج شود. او كه اكنون در تركيه به سر مي برد در سفر به قطر و عربستان با پادشاه عربستان و مقام هاي ارشد قطر ديدار و گفت و گو كرده است.
دولت تركيه با نقض قوانين بين المللي، در 31 ژوئيه 2012 به طارق الهاشمي اقامت دائم داد.
مقام هاي عراقي مي گويند استقبال ملك عبدالله از طارق الهاشمي در سفر اخير او به رياض بيانگر بي توجهي عربستان سعودي به قوانين بين المللي و اصول حسن همجواري است و اين موضوع به روابط دو كشور ضربه مي زند.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها