فعال سیاسی بحرینی تشریح کرد:

پشت پرده لغو تابعیت 31 شهروند بحرینی

پشت پرده لغو تابعیت 31 شهروند بحرینی
پنج‌شنبه 18 آبان 1391 - 17:50

العالم، منامه - فعال سياسي بحريني لغو تابعيت 31 شهروند اين کشور به همراه جنجال رسانه اي آل خليفه درباره ترور شيخ عيسي قاسم، رئيس مجمع علماي بحرين را زمينه سازي براي اقدامات خطرناك بعدي دانست.

"يحيي الحديد" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، همزمانی انفجارهای منامه با بازگشت رئيس ديوان پادشاهي بحرين از عربستان سعودی را نشانه دست داشتن مزدوران آل خليفه در اين جنايات دانست.

صبح روز 15 آبان ماه مناطق "القضیبیه" و "العدلیه" در منامه پایتخت بحرین شاهد وقوع 5 انفجار بود که در نتیجه آن دو تبعه آسیایی کشته و یک تن نیز به شدت مجروح شدند.

رژیم آل خلیفه پیش از این نیز در حدود 3 هفته پیش با مطرح کردن ادعای کشته شدن یک نیروی امنیتی، شهر العکر را  تحت محاصره قرار داد که با مقاومت شدید مردمی مواجه شد.

این انفجارها با توجه به مسالمت آمیز بودن اعتراض های مردمی بحرین در 2 سال گذشته باعث شده گمانه زنی هایی درباره جریان سازی برای سرکوب هرچه بیشتر معترضان ایجاد شود.

الحدید در ادامه، سلب تابعيت مخالفان و شخصيت هاي سياسي بحرين را نشانه ترس و وحشت رژيم دانست و با اشاره به طرح آل خلیفه برای ايجاد تغييرات در جغرافياي سیاسی کشور ، گفت: رژيم مي خواهد با سلب تابعيت از مخالفان و كوچ دادن مزدورانش، حامیانش را افزايش دهد.

فعال سیاسی بحرینی، افزود: اطلاعات به دست آمده از سفارت بحرين در يمن نشان مي دهد گروهی امنیتی به اتباع يمني شناسنامه بحريني اعطا كرده و آنها را برای فعالیت در ارتش به بحرين اعزام کرده است.

وي اظهارداشت: اخباري منتشر شده است که سرويس هاي جاسوسي عربستان قصد دارند تعداد زيادي از اتباع پاكستاني را به خاك بحرين اعزام كنند.

فعال سياسي بحريني اقدام قوه مجریه در سلب تابعيت از شهروندان بحريني را خلاف قانون دانست و خواستار روند قانونی این موضوع در قوه قضاییه شد.

یحیی الحدید با اشاره به اعلاميه جهاني حقوق بشر در مورد تابعيت، گفت: هيچ حكومتي نمي تواند طبق اين اعلاميه از اتباع خود سلب تابعيت كند و مقامات بحرين با اين اقدام خود را در معرض خطر بزرگي قرار داده اند.

13:46- 8

پربیننده ترین خبرها