استاد روابط بین الملل:

سیاست آمریکا در قبال رژیم صهیونیستی تغییر نمی کند

سیاست آمریکا در قبال رژیم صهیونیستی تغییر نمی کند
جمعه 19 آبان 1391 - 12:01

العالم، قاهره - يك كارشناس مصري گفت: حمايت اسرائيلي ها از رقيب اوباما در انتخابات رياست جمهوري و چالش در روابط شخصي وي با نخست وزير رژيم صهيونيستي، موجب تغيير سياست هاي واشنگتن در سرزمين هاي اشغالي نخواهد شد.

"عبدالله الاشعل" استاد حقوق و روابط بین الملل، روز جمعه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: اصل اول آمريكا در بحران سوریه اين است كه مستقیما وارد فرآیند سرنگونی نظام بشار اسد نشود، اما مي خواهد به روش مسالمت آميزی در ساختار نظام حاكم تغيير ايجاد كند.

کارشناس سیاسی مصری، گفت: آمريكا نگران مسلح شدن مخالفان سوری و بروز تنش و آشوب در  خاورميانه است که باعث به خطر افتادن منافع آمريكا خواهد شد.

وی از تلاش آمريكا براي قطع روابط سوريه با ايران و زوسیه خبر داد و گفت : آمريكا احساس مي كند كه هر قدر فشارها بر نظام بشار اسد افزايش مي یابد، سوریه بيش از پيش به ايران نزديك مي شود. علاوه بر اين روسيه و سوريه نیز بيش از گذشته به يكديگر نزديك شده اند كه اين نزديكي احتمالاً باعث خواهد شد كه سوريه پايگاه های نظامي خود را در اختيار روسيه قرار دهد.

استاد مصري قانون بين الملل، گفت: جنگيدن گروه هاي افراطی در سوريه و احتمال به قدرت رسیدن آنها پس از سقوط نظام بشار اسد باعث نگراني غرب از به خطر افتادن منافع خود شده است.

الاشعل درباره روابط باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا و رژيم اشغالگر صهيونيستي گفت : سياست آمريكا در قبال رژيم صهيونيستي ثابت و تغييرناپذير است، اما به علت حمايت نتانياهو و يهوديان مقيم آمريكا از ميت رامني رقيب انتخاباتي اوباما، روابط شخصي وی با بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي، بسيار تغيير خواهد كرد.

استاد مصری حقوق بين الملل، گفت: اقليت هاي عربي و اسلامي آمريكا با جمعیت حدود 6 ميليون نفری خود، از اوباما حمايت كردند تا مانع حمله آمریکا به کشورهای اسلامی و مسلمانان شوند و در صورت امکان با اوباما مذاکره کنند.

الاشعل افزود: اوباما در دوره اول رياست جمهوري اش از اسرائيل خواست كه شهرك سازي را متوقف كند، اما اسرائيل سياست هاي خود را به آمريكا تحميل كرد.

8-19:42

 

 

 

 

 



پربیننده ترین خبرها