پژوهشگر سوری:

نشست دوحه، تلاش برای زنده کردن مرده

نشست دوحه، تلاش برای زنده کردن مرده
جمعه 19 آبان 1391 - 14:14

العالم، دمشق - پژوهشگر سياسي و حقوقي سوري گفت: نشست مخالفان خارج نشين نظام سوريه در دوحه قطر، را آخرين تلاش براي احياي گروه موسوم به " شوراي ملي سوريه" بود.

" عفيف دلا" روز جمعه در گفت و گو با شبکه خبری العالم، "شوراي ملي سوريه" را به دلیل وامداری از برخی کشورها، فاقد مشروعيت دانست و گفت: اين تشكل مانند نوزادي مرده است كه هيلاري كلينتون وزیر خارجه آمریکا مرگش را از ابتدا تسليت گفت و كنفرانس دوحه آخرين تلاش مذبوحانه براي زنده نگه داشتن آن بود .

پژوهشگر سياسي و حقوقي سوريه، درباره احتمال حمله خارجي به سوريه، گفت: غرب مي داند هزينه این ماجراجويي بسيار سنگين خواهد بود. از طرفی، سوریه در  اين صحنه تنها نيست و به همراه ايران، حزب الله و گروههاي مقاومت فلسطين بخشي از محور مقاومت منطقه اي و بين المللي است.

وي با تاکید بر این که حمله به سوریه آغازگر جنگ جهانی سوم خواهد بود، خطاب به مخالفان سوری تصريح كرد: كساني كه بمباران سوريه و ملتش را از ناتو و كشورهاي غربي درخواست مي كنند، به هیچ وجه نمي توانند خود را به عنوان مخالف نظام، برآورنده خواسته هاي مردم معرفي كند.

دلا با اشاره به اين كه آمريكا با حضور شخصيت هاي قوي و ملي گرا در منطقه مخالف است و مي خواهد همه عروسك خیمه شب بازی باشند، افزود: مخالفان خارجي، ابزارهايي بدون حق تصميم گيري هستند و حتي خودشان از ارتباط با سازمان هاي جاسوسي غربي، فرانسوي و آمريكايي سخن مي گويند و آمده اند تا قدرت را حاضر و آماده، در دست گيرد.

 09-22:45



 



پربیننده ترین خبرها