وزارت دفاع ترکیه از اتمام تدارکات برای عملیات در شرق فرات خبر داد

وزارت دفاع ترکیه از اتمام تدارکات برای عملیات در شرق فرات خبر داد
سه شنبه 4 دی 1397 - 16:34

وزارت دفاع ترکیه با رد اظهارات «بی‌اساس و تهمت‌آمیز» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که تدارکات برای آغاز عملیات در شرق فرات اتمام یافته است.

العالم - ترکیه

«حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد تدارکات و تمهیدات لازم برای اجرای عملیات نظامی این کشور در شرق رودخانه فرات، طبق برنامه‌ریزی پیش رفته و تکمیل شده است.

آکار در گفت‌وگو با خبرنگاران پیش از نشست نمایندگان پارلمانی حزب «عدالت و توسعه» در آنکارا گفت: «نقشه‌راه منبج با قوّت درحال اجرا شدن است... در روزهای آینده با مقامات آمریکایی گفت‌وگویی هم در این باره خواهیم داشت».

پیشتر روزنامه «ینی‌شفق» گزارش داده بود که طی 24 ساعت گذشته 8 هزار نظامی این کشور به همراه اعضای گروه تروریستی ارتش آزاد در 12 کیلومتری شهر منبج مستقر شده و هر لحظه امکان آغاز تهاجم به منبج می‌رود.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وزارت دفاع ترکیه همچنین در بیانیه‌ای اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ترکیه را رد کرده و آنها را «تهمت و افترا» خواند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: «کسانی که خون کودکان فلسطینی را بر روی دستان خود دارند، حق ندارند به نیروهای مسلح ترکیه تهمت بزنند».

این وزارتخانه همچنین با «بی‌اساس و فریب‌کاری» خواندن اظهارات نتانیاهو علیه ارتش ترکیه، تاکید کرد که وی این تهمت‌ها را برای این به‌زبان آورده تا توجهات را از مشکلات سیاسی در اسرائیل و پرونده‌های فساد خودش دور کند.

نتانیاهو چند روز قبل در صفحه شخصی توئیتر خود نوشته بود: «اردوغان، فاتح قبرس شمالی و کسی که ارتشش در داخل و خارج از ترکیه زنان و کودکان را در روستاهای کُردنشین قتل عام می‌کند، نمی‌تواند درباره اخلاق به موعظه اسرائیل بپردازد».

فارس

پربیننده ترین خبرها