هروله کشورهای عربی برای افتتاح سفارت در دمشق/ اسراییل در بحران وحشت و هراس

هروله کشورهای عربی برای افتتاح سفارت در دمشق/ اسراییل در بحران وحشت و هراس
شنبه 8 دی 1397 - 09:48

تحلیلگر برجسته جهان عرب با اشاره به پیروزی مقاومت و بحران وحشت و هراس رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که کشورهای عربی هروله‌کنان در حال شتافتن به سوی دمشق برای بازگشایی سفارت خود در سوریه هستند.

العالم ـ آسیا

«عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیل‌گر جهان عرب در تحلیل ویدیویی که عصر جمعه هر هفته آن را منتشر می‌کند و به بررسی رویدادهای هفته می پردازد، گفت: سال 2019 سال پیروزی‌ها خواهد بود و این سال، سال شکست توطئه‌ها و طرح‌های آمریکا در منطقه و بازگشت عزت و کرامت است.

وی افزود: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعتراف کرد که این کشور بیش از 7 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرد و نتیجه آن صفر بوده و وی همانند یک موش و در حالی که به شدت ترسیده بود به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق سفر کرد.

این تحلیل‌گر جهان عرب اضافه کرد: سوریه پیروز شد چون پایداری کرد. الان کشورهای عربی هروله کنان برای بازگشایی سفارت‌‌های خود به سوی دمشق می‌شتابند.

نکته جالب توجه در توجیه کشورهای عربی برای بازگشایی سفارت‌های خود در دمشق این بوده که می‌گویند به دنبال دور کردن سوریه از ایران هستیم. این کشورهای عربی پیش از آغاز بحران سوریه به این کشور پیشنهاد پرداخت ده‌ها میلیارد دلار برای دوری از ایران دادند اما دمشق پاسخ رد به این خواسته داد و تاکید کرد که ایران همپیمان قدرتمندی است.

به گزارش فارس، عطوان گفت: الان در مرحله جدیدی قرار داریم که عنوان این مرحله این است که محور مقاومت در منطقه پیروز شد. اسرائیل هم اکنون در حالت وحشت و هراس قرار دارد و کشورهایی که به عادی سازی روابط با اسرائیل مبادرت کرده اند و از هیئت‌های ورزشی اسرائیلی استقبال کردند پشیمان خواهند شد.

حزب‌الله هم اکنون قدرت در حال پیشرفت منطقه بوده و بیش از 150 هزار موشک در اختیار دارد که از دقت زیادی برخوردار است. اعراب باید به اشتباهات خود اعتراف کنند و همگی وارد محور مقاومت شده و در برابر دشمن اسرائیلی قرار بگیرند.

پربیننده ترین خبرها