استعفای مسئولان ارشد صندوق سرمایه گذاری عربستان

استعفای مسئولان ارشد صندوق سرمایه گذاری عربستان
چهارشنبه 12 دی 1397 - 13:54

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت : صندوق سرمایه گذاری عربستان با مشکل استعفای مسئولان ارشد اروپایی خود مواجه شده است به نحوی که مسئول حقوقی (انگلیسی)، مسئول سرمایه گذاری در بخش دولتی (سوئیسی) و مسئول سهام های غیردولتی (اسپانیایی) استعفا کرده اند.

العالم - عربستان

"اریک اِبِرمایِر" مسئول برنامه ریزی راهبردی صندوق سرمایه گذاری عربستان یکی دیگر از مسئولان اروپایی مستعفی این صندوق است و علت استعفایش این بود که از زمان واگذاری ریاست صندوق به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نقش خود را کمرنگ و کمرنگ تر می دید.

مسئولان ارشد دیگری که صندوق سرمایه گذاری عربستان را ترک کرده اند، از "مداخلۀ محمد بن سلمان در کوچکترین امور و مسائل این صندوق، نبود برنامۀ سرمایه گذاری و محیط کاری نامناسب" گلایه دارند.

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت : قتل جمال خاشقچی خبرنگار سعودی نیز در عملکرد صندوق سرمایه گذاری عربستان تأثیر گذاشته است زیرا مساله احتمال دست داشتن محمد بن سلمان در قتل وی باعث شده است که پُر کردن سمت های خالی این صندوق به کاری بسیار سخت تبدیل شود همچنین افرادی که به فکر همکاری با این صندوق بودند، چندان تمایلی به عضویت در صندوق و همکار شدن با بن سلمان ندارند.

قتل خاشقچی تأثیر خود را در وجهۀ عربستان گذاشته است به نحوی که بسیاری از کسانی که می خواستند در کنفرانس "آینده سرمایه گذاری عربستان" معروف به "داووس صحراء" در 23 اکتبر 2018 مشارکت کنند، از تصمیم خود منصرف شدند.

پربیننده ترین خبرها