علت ناخرسندی اردوغان از رژیم صهیونیستی

علت ناخرسندی اردوغان از رژیم صهیونیستی
دوشنبه 29 آبان 1391 - 10:19

تجاوزگري رژيم صهيونيستي سبب بي‌اهميت شدن سفر اردوغان به قاهره شد زيرا وي از مدت‌ها پيش براي اين سفر برنامه‌ريزي کرده‌ بود

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه السفیر لبنان در یادداشتی به قلم محمد نورالدین تاکید کرد که اردوغان به این علت از تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه ناخرسند است که این تجاوز برنامه‌های ازپیش تعیین‌شده آن به هم زد.

نگارنده این یادداشت نوشت: یکی از علت‌هایی که رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير تركيه  از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه ناخرسند است این است که وی هیچ تاثیری بر اسرائیل ندارد.

 دومین علت این است که تجاوزگری رژیم صهیونیستی سبب بی‌اهمیت شدن سفر اردوغان به قاهره شد زیرا وی از مدت‌ها پیش برای این سفر برنامه‌ریزی کرده‌ بود و تلاش می کرد تا «سفر تاریخی» برای او قلمداد شود.

با توجه به کم اهمیت شدن سفر اردوغان به قاهره، سخنرانی وی نیز در دانشگاه قاهره  آن گونه كه طرف هاي منطقه اي تصور مي كردند و به طور محکم درباره جنایت‌های صهیونیست‌ها موضع‌گیری نکرد.

نویسنده این یادداشت افزود: اردوغان در سخنرانی خود در دانشگاه قاهره درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی فقط عبارت «مرتکبان جنایت در غزه روزی محاکمه خواهند شد» را به کار برد.

 موضع تركيه در قبال تجاوز اسرائيل به غزه منسجم نبود زيرا از يك طرف مسئولان تُرك تجاوز اسرائيل را " جنايت ضدبشري " توصيف كردند و از طرف ديگر بولنت آرينچ، معاون اردوغان، خواستار لزوم مذاكره تركيه با اسرائيل براي جلوگيري از تداوم فاجعه (تجاوز به غزه) شد که پرسش‌هایی را درباره تلاش ترکیه برای افزایش سطح روابطش با اسرائیل مطرح می‌کند.

در ادامه این یادداشت آمده است: چنگيز جاندار، نویسنده ترک، در این باره معتقد است که ترکیه خواهان این است که خود را بازیگر اصلی منطقه جلوه دهد، تحولات اخير منطقه نشان داد كه این کشور بازيگر اصلي نيست. اردوغان با سخنراني هاي آتشين تصور مي كند كه مي تواند مشكلات را حل كند ولي فقط خود را فريب مي دهد.



پربیننده ترین خبرها