سياستمدار مصري:

شبكه بندر بن سلطان مزدوران را براي سوريه جذب مي كند

شبكه بندر بن سلطان مزدوران را براي سوريه جذب مي كند
پنج‌شنبه 2 آذر 1391 - 09:43

مدير مركز مطالعات اقتصادي و راهبردي نيل، دخالت خارجي در امور داخلي سوريه و اقدام شبكه بندر بن سلطان رئيس شوراي امنيت ملي عربستان در جذب و بسيج مزدوران تحت عنوان " آزادي و كشور اسلامي" و اعزام آنها به سوريه را محكوم كرد.

عبدالخالق فاروق پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: شبكه بندر بن سلطان در سطح گسترده تحت عنوان "آزادي و كشور اسلامي" به جذب و بسيج مزدوران و اعزام آنها به سوريه دست زده است.
سیاستمدار عربستانی افزود: مطالبات درباره اصلاحات در نظام سياسي سوريه در آغاز مشروع و برحق بود اما ورود قدرت هاي منطقه اي و بين المللي اوضاع را تغيير داد و بحران، شكل منطقه اي به خود گرفت به گونه اي كه برخي كشورهاي عربي از افراد مسلح براي ايجاد هرج و مرج در سوريه حمايت مي كنند.

فاروق گفت: بحران غزه جنبه ديگري از برخورد دوگانه غرب درقبال بسياري از مسائل را برملا كرد و برخي از كشورهاي عربي بويژه قطر و عربستان و امارات از ماه ها پيش سنگ آزاديهاي عمومي را به سينه مي زدند و درباره رويدادهاي سوريه گريه و شيون مي كردند اما ديديم كه اين كشورها هيچ گونه سخني درباره جنايات رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطين در غزه بيان نكردند.
وي تصريح كرد كه برخي طرف هاي بين المللي در راستاي منافع طرح آمريكا و اسرائيل در بحران سوريه دخالت دارند و زيان اين امر متوجه مردم و منافع ملي سوريه است.
Swh -11-19-48

پربیننده ترین خبرها