افزايش جنبشهاي مردمي در كشورهاي عربي خليج فارس

افزايش جنبشهاي مردمي در كشورهاي عربي خليج فارس
شنبه 11 آذر 1391 - 12:13

صالح عاشور نماينده سابق و نامزد انتخابات پارلماني كويت گفت كه تحرك و جنبش هاي مردمي در جهان اسلام و عرب بويژه در منطقه خليج فارس رو به افزايش است و وضعيت باثبات بسياري از كشورهاي عربي پايان يافته است.

صالح عاشور شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: همه نشانه ها حكايت از آن دارد كه تغييراتي در منطقه بويژه كويت در راه است. كشوري كه از بيش از نيم قرن از دموكراسي نسبي برخوردار بوده است و انتظارات كنوني مردم با مرحله گذشته متفاوت است.
وي به تعديل قانون اساسي به دستور امير كويت اشاره كرد و گفت: وضعيت سياسي در كويت به ثبات نرسيده است يعني از زمان اجراي اين قانون نوعي عدم انسجام بين سياستمداران و دولت وجود دارد و التهاب در جامعه حاكم است به طوري كه عده اي موافق و عده اي مخالف دستور امير كويت هستند.
عاشور گفت: انتخابات پارلماني كويت از صبح امروز (شنبه) آغاز شد و پيش بيني مي شود كه بيش از 50 درصد واجدين شرايط در آن شركت كنند.
شيخ صباح الاحمد الصباح امير كويت اواخر اكتبر 2012 با صدور فرماني تعداد نامزدهائي را كه هر يك از حائزين شرايط انتخاب مي‌كنند، از چهار نفر به يك نفر كاهش داد و اعلام كرد كه انتخاب يك نامزد نقايص قانون انتخابات را رفع و به تحكيم امنيت و ثبات كشور كمك مي‌كند.
فعالان و مخالفان كويتي با برگزاري تظاهرات بر مخالفت با فرمان امير كويت مبني بر "اصلاح قانون انتخابات" تاكيد دارند، آنها معتقدند كه اصلاح قانون انتخابات به نفع نامزدهاي طرفدار دولت است.
tt-30-18:19    
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها