اعتراض يمنیها به ورود تفنگداران جديد آمريكايي

اعتراض يمنیها به ورود تفنگداران جديد آمريكايي
چهارشنبه 15 آذر 1391 - 15:33

به دنبال اعزام گروه جديدي از تفنگداران دريايي آمريكا به يمن، مردم و نخبگان سياسي اين كشور چنين اقدامي را اشغالگري عنوان و اعتراض خود را به اين اقدام واشنگتن اعلام كردند.

به گزارش روز چهارشنبه شبكه خبري العالم، يك منبع نظامي يمن به تازگي از اعزام گروه جديد تفنگداران دريايي آمريكايي به همراه يك فروند جنگنده به پايگاه العند دراستان لحج واقع در جنوب اين كشور خبر داد.
مردم يمن معتقدند حضور گسترده آمريكا، ارسال سلاح و ادامه حملات جنگنده هاي آمريكايي به شهروندان، نوعي اشغالگري جديد به شمار مي رود به ويژه اين كه اعزام نيروهاي آمريكايي به يمن با سالروز اشغال اين كشور توسط انگلستان همزمان شده است.
"علي البخيتي" فعال سياسي يمني در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: متاسفانه برخي گروه ها و جناح هاي سياسي و حتي مذهبي، استعمار جديد يمن توسط آمريكا را توجيه مي كنند.
خانم "وداد البدوي" خبرنگار و يكي از فعالان ميدان التغيير يمن نيز در گفت وگو با العالم اظهار داشت: انقلاب جوانان با هرگونه استعمار چه از نوع ديكتاتور هاي داخلي و يا از نوع خارجي در قالب حضور نظامي در يمن يا تاثير گذاري بر مراكزتصميم گيري اين كشور به ويژه اقدامات رياض و آمريكا در اين زمينه مخالف است.
"جميل الاصبحي" يكي از رهبران حزب سوسياليست يمن هم در مصاحبه با العالم اظهار داشت: استعمار قديم به شيوه استعمار جديد و در قالب استعمارهاي اقتصادي و از طريق ارسال كمك ها همچنان سايه اش بر كشورهاي منطقه گسترده است.
" عبدالرحمن برمان " يكي از وكلاي يمني در سازمان هود درگفت وگوبا العالم خاطرنشان كرد: برخي اقدامات ضد بشري آمريكا در يمن مانند كشتار غير قانوني مردم را به مقر ويژه سازمان ملل ارجاع خواهيم داد و از محافل بين المللي نيز خواستار تحقيق درباره آن خواهيم شد زيرا نهادهاي قضايي يمن از آن جايي كه طرف ديگر اين جنايتها آمريكاست، از اجراي عدالت ناتوان هستند.
ناظران يمني معتقدند حضورنظامي آمريكا در كشورشان، تصوير ترسناك اشغالگري جديدي را منعكس مي كند كه مبارزه براي بازگرداندن استقلال كشور را ضروري مي نمايد.
مردم يمن بارها براي محكوم كردن حضور آمريكا در سرزمين خود به خيابانها آمده اند.
"شيخ يحيي ديلمي " يكي از مبلغان اسلامي يمن در گفت وگو با العالم اظهار داشت: حضورمردم درخيابان ها بيانگر مخالفت يمنيها با حضور نامبارك آمريكا در اين سرزمين است.
"حسن الصعدي" عضو دفتر سياسي انصارالله نيز به العالم گفت: عمليات ورود سلاح از خارج به يمن،غير منطقي و توجيه ناپذير است.
وي تاكيد كرد: بدون شك اين مساله  فتنه هايي را در پي خواهد داشت و نوعي از اشغالگري به شمار مي رود.
A.D-04-20:55
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها