پاتریوت، ترکیه را "مستعمره" غرب می کند

پاتریوت، ترکیه را
چهارشنبه 15 آذر 1391 - 20:50

بيروت، العالم - كارشناس لبناني ضمن هشدار درباره تبديل تركيه به مجري توطئه های غرب در منطقه، تاكيد كرد که موشك هاي پاتريوت، تركيه را از آتشي كه در سوريه برافروخته است، در امان نگه نخواهد داشت و این کشور بار دیگر "مستعمرۀ" غرب خواهد شد.

"محسن صالح" در گفت وگو  با شبكه خبري العالم، ادعاي تركيه مبني بر احساس خطر از سوي سوريه را نوعی بهانه تراشی دانست و گفت: پوتين نيز در گفت وگو با اردوغان، در پاسخ به اين بهانۀ دولت ترکیه گفته بود: سوريه درگیر اوضاع بحرانی داخلي است كه تركيه، بعضي كشورهاي خليح فارس، آمريكا و اروپا به آن دامن زده اند.
وی افزود: سامانه موشكی پاتريوت، ساخت همان كشورهاي غربي است که صحنه گردان وعامل اصلی بروز بحران در سوريه، فلسطين و دیگر  نقاط جهان عرب و اسلام هستند.
صالح با بیان این که تركيه در مسیر اجرای توطئه هاي آمريكا و اروپا بر ضد سوريه و دیگر كشورهاي اسلامي حرکت می کند، گفت: مسئله فلسطين برای ترکیه اهمیتی ندارد و این کشور تنها به قدرت و نفوذ خود می اندیشد. ترکیه بايد بداند به زودی گرفتار آتشی خواهد شد که خود آن را برافروخته است و در اين صورت موشك هاي پاتريوت نیز كمكي به این کشور نخواهند كرد.
این كارشناس لبناني، سامانه موشكي پاتريوت را خطری جدي براي كشورهاي عربي منطقه و مقاومت دانست و گفت: این سامانه تنها بهانه ای است برای این که اروپا وارد خاک ترکیه شود و آن را مستعمره خود کند.
وی رادار نصب شده در آنكارا را خطر جدي براي ايران، روسيه و كشورهاي آسيايي مخالف سیاست های خصمانۀ آمريكا و اروپا دانست و تاكيد كرد که روسيه، ايران و چين تمام اقدامات لازم را براي متوقف كردن روند شکل گیری ناتوي جديد تركي انجام خواهند داد، زیرا تركيه به پايگاه نظامي ناتو تبديل شده است.
صالح در ادامه، اخراج تركيه از سازمان همكاري اسلامي و تمام سازمان هاي آزادي بخش را خواستار شد و گفت: هرچند اردوغان مدعي تلاش برای سربلندی دنياي اسلام است، اما اقدامات و سیاست های او عملاً دنياي اسلام را زير سيطره اروپا قرار خواهد داد.
وي در پایان ضمن متهم کردن تركيه به تلاش برای تجزيه سوريه، تصريح كرد: سوريه قوي تر از آن است كه تسليم تلاش هاي اردوغان شود.
MKH-5-10:10:49
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها