انتقاد فرانسويان از سياست پاريس در قبال سوريه

انتقاد فرانسويان از سياست پاريس در قبال سوريه
پنج‌شنبه 16 آذر 1391 - 20:20

پاريس (العالم) - پس از آنكه پاريس اعلام كرد در تصميم خود مبني بر ممنوعيت صادرات اسلحه به گروه هاي مسلح سوريه تجديد نظر مي كند، انتقاد مردم به سياست هاي دولت افزايش يافت و اتخاذ چنين مواضعي باعث بحث و جدل گسترده در فرانسه شده است.

ناظران همچنين از اقدام فرانسه در به رسميت شناختن ائتلاف ملي مخالف سوريه به عنوان نماينده قانوني ملت اين كشور انتقاد كردند و آنرا نامتناسب با ارزشهاي دموكراسي در فرانسه دانستند.
ماجد نعمه مدير مجله آفريقا ـ آسيا روز پنجشنبه به شبكه خبري العالم گفت: باعث تاسف است كه ديپلماسي كنوني فرانسه در قبال سوريه سزاوار آن نيست چون فرانسه كشوري مهم و زادگاه انقلاب فرانسه است كه گفته مي شود معني انقلاب و حقوق بشر و ملتها را به جهان آموخت.
اِدوي پلِنِل مدير پايگاه اينترنتي ميديا پارت نيز خاطرنشان كرد: بايد با ملتها همراهي و به آنها كمك كرد اما نبايد جاي ملتها را گرفت. جنگهاي اشغالگرانه و مداخلات خارجي با توجيه خوشبخت كردن اين ملتها نتايج معكوس، مصيبتها و فجايع ديگر به همراه مي آورد.
بدي ابنو مدير مركز مطالعات عالي در پاريس و بروكسل نيز به العالم گفت: برخي طرفها در غرب سرنگوني دولت سوريه را در ميان مدت و دراز مدت به نفع خود مي دانند.
وي افزود: بسياري از احزاب اسرائيل به خصوص احزاب راستگرا سرنگوني نظام سوريه را به نفع اسرائيل مي دانند و اختلاف و بحث و جدل گسترده اي در اين خصوص در بين آنها وجود دارد.

MKH-6-12:41
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها