رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین:

آشتی فتح و حماس بعید است

آشتی فتح و حماس بعید است
سه شنبه 21 آذر 1391 - 14:00

العالم - رئیس مجلس فلسطین با بیان اینکه شکاف میان جنبش های فتح و حماس همچنان زیاد است، احتمال به ثمر نشستن آشتی ملی در آینده نزدیک را بعید دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،"عزیز الدویک" در سخنانی در دانشگاه الخلیل، گفت: من چشم انداز واقعی برای آشتی ملی نمی بینم، به ویژه که اکنون هر یک از گروه ها سعی در سنگر گرفتن پشت دستاوردهای خود را دارد.
رئیس مجلس فلسطین، افزود: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان، پشت دستاورد ارتقای جایگاه فلسطین در سازمان ملل سنگر گرفته است و برادران حماس نیز پشت دستاورد بزرگ تاریخی و راهبردی خود در شکست دادن دشمن صهیونیست و هدف قرار دادن اعماق اسرائیل، سنگر گرفته اند .
الدویک تاکید کرد که تحقق آشتی ملی و پایان دادن به دودستگی که از سال 2007 تاکنون ادامه دارد، ضرورتی قانونی و نیازی ملی است که هیچ کس در خصوص اهمیت آن اختلافی ندارد.
وی با یادآوری اظهارات محمود عباس مبنی بر این که پس از بازگشت از سازمان ملل، عازم مذاکره با اسرائیل و به ثمر نشاندن آشتی ملی خواهد شد، اظهار داشت: محمود عباس نشستی با حضور رهبران فلسطینی در رام الله برگزار کرد، اما دیگر گروه ها از جمله گروه های مستقل، وزرای سابق، چهره های اسلامگرا و حتی خود وی به عنوان رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین را به آن نشست دعوت نکردند.
الدویک، بر ضرورت پایان دادن تشکیلات خودگردان به همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی تاکید کرد و آن را گامی مثبت در جهت به ثمر نشستن آشتی ملی ارزیابی کرد.
رئیس مجلس فلسطین همچنین خواستار کوتاه شدن دست بیگانگان از فلسطین، آزادی اسرا و ارتقای دموکراسی شد.
 

پربیننده ترین خبرها