تظاهرات علیه "نژادپرستی" پلیس فرانسه

تظاهرات علیه
جمعه 24 آذر 1391 - 19:43

پاریس، العالم - صدها نفر از مردم فرانسه در اعتراض به برگزاری سمینار "امنیت مدنی" اتحادیه اروپا در منطقه مسکونی "سان دونی" در حومه پاریس تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات مخالفت خود را با پیاده کردن "ایدئولوژی امنیتی" در مناطق مسکونی اعلام کردند.
سمینار امنیت مدنی اتحادیه اروپا یکپارچه سازی طرح های امنیتی در اروپا را در راستای اعمال نظارت های پلیسی بر شهروندان دنبال می کند.
حبیب مقدم، پژوهشگر علوم سیاسی، در حاشیه این تظاهرات به خبرنگار العالم در پاریس گفت: آن ها به دنبال ایجاد یک سرویس امنیتی یکپارچه در سراسر غرب اند. سرکوبی که پلیس اعمال می کند نخست خارجی ها و مهاجران را مورد هجوم قرار می دهد و سپس شهروندان فرانسوی را.
وی افزود: کسانی که در این تظاهرات شرکت کرده اند، مهاجر نیستند بلکه فرانسوی الاصل اند و حقوق آن ها نیز با اقدامات پلیس برای کنترل شهروندان نقض می شود.
گفتنی است که تظاهرات امروز پاریس در پی فراخوان شماری از انجمن های عدالت خواه و مخالف روش های توهین آمیز پلیس در کنترل شهروندان فرانسه برگزار شد و تظاهرکنندگان، سیاست های پلیس فرانسه را در سرکوب آزادی ها از جمله آزادی بیان محکوم کردند.
یک دختر دانشجو به نام لوسی نیز در حاشیه این تظاهرات به خبرنگار العالم گفت: تصویر برداری از مردم در خیابان ها و کنترل همه حرکات و تشکیل پرونده برای افراد و باورهای دینی و سیاسی آنها پذیرفتنی نیست، زیرا ممکن است در دراز مدت منجر به تخلفات پیش بینی نشده شود. لوسی با انتقاد از برگزاری سمینار مذکور در منطقه مسکونی سان دو نی، بروز جنگ داخلی را از پیامدهای چنین اقدامی دانست.
تظاهرکنندگان با بیان این که سرکوب های پلیس فرانسه گاهی به قتل شهروندان نیز می انجامد، تاکید کردند که هدف از سرکوب ها ایجاد ترس در میان شهروندان است تا فکر هر گونه اقدام انقلابی را از از ذهن خود خارج کنند.
حسن القسطنطینی (مهاجر الجزایری) نیز به خبرنگار ما گفت: جوانان در کل اروپا تظاهرات می کنند تا افکار عمومی را از نوع برخورد پلیس با تظاهرکنندگان آگاه سازند.
وی افزود: هر بار که مردم تظاهرات می کنند، شاهد برخورد نژاد پرستانه پلیس هستیم که راهپیمایان را به گونه ای مورد ضرب و شتم قرار می دهند که گویی آن ها انسان نیستند.
گفتنی است که ترس از اقدامات پلیس فرانسه تنها به مهاجران محدود نمی شود، بلکه این دسته از تظاهرکنندگان را نیز که اغلب از افراد کم درآمد جامعه فرانسه اند، در بر می گیرد.
MKH-14-11:11

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها