یحیی سریع مطرح کرد؛

تازه ترین اخبار از تحولات میدانی در یمن/ 168 مورد نقض آتش بس سعودی ها در الحدیده طی 48 ساعت گذشته

تازه ترین اخبار از تحولات میدانی در یمن/ 168 مورد نقض آتش بس سعودی ها در الحدیده طی 48 ساعت گذشته
شنبه 29 دی 1397 - 22:52

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که مزدوران سعودی به هیچ توافقی پایبند نیستند و به نقض توافق آتش بس الحدیده ادامه می دهند و در 48 ساعت گذشته 168 مورد به تجاوزات پیشین خود که از زمان آغاز آتش بس تاکنون به بیش از 3273 مورد رسید، اضافه کردند.

العالم . باخبرنگاران

یحیی سریع در گفتگو با خبرگزاری یمن گفت: جنگنده های ائتلاف متجاوز به پرواز خود بر فراز شهرهای الحدیده و الدریهمی و حیس ادامه می دهد، مزدوران ائتلاف نیز همچنان به بمباران گسترده محله های مسکونی و کشتزارهای شهروندان و مواضع نیروهای ما با بیش از 82 خمپاره ادامه می دهند.

وی افزود: مزدوران سعودی تلاش کردند به سمت مواضع نیروهای ما در شرق حیس پیشروی کنند در حالی که به تیراندازی گسترده با استفاده از سلاح های سبک و نیمه سنگین ادامه می دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد که نیروهای ما تجهیزات نظامی مزدوران از المخا تا روستای المسناء و شهر العشب و خیابان التسعین و الدریهمی و جنوب و شرق فرودگاه الحدیده و نیز تحرکات آنها را میان الغراسی و منطقه 22 می و تپه دفاع هوایی و میان المنتزه و خیابان الخمسین را رصد کردند.

یحیی سریع توضیح داد که جنگنده های ائتلاف متجاوز دست به 32 حمله به مناطق الوازعیه در تعز و باقم و البقع و مران و رازح و شدا در صعده و نهم و سفیان در عمران و حرض در حجه و خب و الشعف در الجوف زدند.

وی گفت: قهرمانان ارتش و کمیته های مردمی 5 پیشروی مزدوران سعودی به سمت مواضع ما در خب و الشعف و تپه الصیاد و صقر الصقور و العلم در تعز و تپه العصیده در نهم را به شکست کشانیدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی همچنین 4 عملیات تهاجمی در الربوعه و نهم انجام دادند. همچنین با دو فروند هواپیمای قاصف 2 تجمع سرکردگان مزدور در اردوگاه السویقاء در خب و الشعف و تجمع نظامیان عربستان در عسیر را هدف قرار دادند. نیروهای مشترک یمنی در الجوف و جیزان و نجران نیز دست به عملیات ویژه زدند.

یحیی سریع خاطرنشان کرد: نیروهای ما خسارات گسترده جانی و تجهیزاتی به مزدوران سعودی وارد کردند؛ دهها نفر از آنها کشته و زخمی شدند و شماری از خودروهای زرهی و آنها منهدم گشت.

پربیننده ترین خبرها