انتشار برخی از جزئیات بازداشت مرضیه هاشمی در آمریکا و فراخوان وی

انتشار برخی از جزئیات بازداشت مرضیه هاشمی در آمریکا و فراخوان وی
جمعه 5 بهمن 1397 - 11:58

مرضیه هاشمی، مجری «پرس تی وی» در گفتگو با این شبکه جزئیاتی از 11 روز حبس خود در امریکا را شرح داد و گفت در بخش اعظم این مدت در سلول انفرادی به سر می برد و به وی اجازه نمی دادند با زنذانیان دیگر معاشرت کند.

العالم - ایران / سیاسی

خانم هاشمی مجری، خبرنگار و مستندساز آمریکایی الاصل شبکه‌ پرس تی‌وی است روز یکشنبه ۱۳ ژانویه (۲۳ دی ماه) بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه «سنت لوئیس» این کشور بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا «اف‌ بی‌ آی» در واشنگتن دی سی منتقل شد.

مرضیه هاشمی در گفتگو با شبکه پرس تی وی پیرامون جزئیات بازداشت اش گفت که از سنت لوئیس که وی در آنجا در نزد عوامل اف بی آی بود، وی را با هواپیمای خصوصی به واشنگتن رساندند.

مجری پرس تی وی خاطرنشان کرد: "اگر پسرم با من نبود ، ممکن بود هر اتفاقی رخ دهد و هیچکس نمی دانست که کجا هستم" و توضیح داد که پسرش بازداشتش را به دیگر اعضای خانواده خبر داد.

خانم هاشمی ضمن تفسیر حادثه رخ داده گفت: "هرکس را می توانند دستگیر کرده و بدون تفهیم اتهام به دستانش دستبند می زنند، من همه آدمهای آزاد در جهان را به شرکت در تظاهرات در روز جمعه فرا می خوانم تا از دولت امریکا و اف بی آی تقاضا کنند به چنین اقداماتی پایان دهند.

گفتنی است؛ خانم هاشمی خبرنگار، مستندساز و گوینده‌ شبکه‌ی پرس تی‌وی است. مرضیه هاشمی در جوانی تحت تاثیر شخصیت امام خمینی، بنیانگذار انقلاب ایران، مسلمان شد و به ایران مهاجرت کرد. وی 25 سال است که در ایران زندگی می کند.

مرضیه هاشمی خبرنگار آمریکایی الاصل شبکه پرس تی وی نزدیک به 11 روز در زندان آمریکا به سر برد و در ابتدای دستگیری حقوق مذهبی و فردی وی نادیده گرفته شده بود.

قاضی اولین دادگاه مرضیه هاشمی که روز جمعه 18 ژانویه (28 دی‌) تشکیل شد، اذعان کرده است که مرضیه هاشمی هیچ جرمی مرتکب نشده و باید در یک پرونده نامشخص صرفا به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شود.

معاون برون مرزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، آزادی خبرنگار و مجری شبکه پرس‌تی‌وی را به آزادگان جهان تبریک گفت و تاکید کرد که آمریکا تحت فشار افکار عمومی مجبور شد خانم مرضیه هاشمی را آزاد کند.

وی تصریح کرد: موضوع هاشمی ثابت کرد که نیاز شدیدی به بیداری و آگاهی افکار عمومی در آمریکا وجود دارد تا دولت این کشور مجبور به آزادی بازداشتی‌ها شود.

دکتر جبلی افزود: آزادی خانم هاشمی دست‌آورد بزرگی برای رسانه‌های مستقل از جمله دو شبکه ایرانی «پرس‌تی‌وی» و «العالم» است.

معاون برون مرزی صدا‌وسیما گفت گه موضوع خبرنگار آزاد شده پرس‎تی‎وی جنبه گسترده‌تری پیدا کرده است و باعث شده که مساله بازداشت سایر افراد بی‌گناه در آمریکا در کانون توجه قرار بگیرد.

پربیننده ترین خبرها