یک شهرک‌نشین صهیونیست به‌شدت مجروح شد

یک شهرک‌نشین صهیونیست به‌شدت مجروح شد
يکشنبه 28 بهمن 1397 - 10:13

طی عملیاتی در غرب قدس شرقی، یک شهرک‌نشین صهیونیست به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

العالم- فلسطین اشغالی

شبکه «اسکای نیوز» از وقوع یک عملیات با استفاده از سلاح سرد در شهرک صهیونیستی «جیلو» (gilo) واقع در غرب قدس شرقی و کشته شدن یک صهیونیست خبر داد اما ساعتی بعد رسانه‌های صهیونیستی مختلف اعلام کردند این شهرک‌نشین با وجود جراحت شدید هنوز زنده است .

خبرگزاری فلسطینی «صفا» به نقل از این رسانه‌ها افزودند، شهرک‌نشین مذکور از ناحیه شکم به شدت زخمی و به بیمارستان «شعاریه تسیدک» منتقل شده است.

کانال 12 رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد، عامل عملیات فرار کرده و پلیس و ارتش رژیم صهیونیستی به عملیات خود برای پیدا کردن وی ادامه می دهند.

اصطلاح قدس شرقی و غربی از زمانی به وجود آمد که رژیم صهیونیستی در جنگ 1948 (سال اشغالی فلسطین) بخش‌های غربی قدس را به اشغال خود در آورد و بقیه قسمت‌های قدس تحت کنترل اردن ماند.

در جنگ شش روزه میان چند کشور عربی و رژیم صهیونیستی، تل‌آویو بخش‌های باقی‌مانده از قدس (قدس شرقی) را نیز اشغال کرد. سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در بیانیه استقلال فلسطین در سال 1988 اعلام کرد قدس شرقی را پایتخت دولت مستقل فلسطین می‌داند.

شورای امنیت سازمان ملل نیز در قطعنامه 478 این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و تصاحب قدس شرقی را غیرقانونی دانست اما رژیم صهیونیستی تا کنون به این موضوع بی‌اعتنا بوده است.

پربیننده ترین خبرها