آلمان توقف صادرات تسلیحاتی به ریاض را تمدید کرد

آلمان توقف صادرات تسلیحاتی به ریاض را تمدید کرد
جمعه 10 اسفند 1397 - 16:51

بنابر اعلام سخنگوی دولت آلمان، این کشور توقف صادرات سلاح به عربستان سعودی را به مدت دو هفته دیگر تمدید کرده است و در ماه جاری میلادی در این مورد تصمیم گیری خواهد کرد.

العالم- اروپا

«اشتفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان امروز جمعه گفت که دولت این کشور قصد دارد توقف صادرات تسلیحاتی به عربستان سعودی را به مدت دو هفته دیگر ادامه دهد.

زایبرت گفت که پیش از پایان ماه مارس در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد و به این ترتیب تحریم صادرات تسلیحات به عربستان سعودی پس از نهم مارس (۱۸ اسفند) ادامه خواهد داشت.

نشریه آلمانی اشپیگل هم اعلام کرده بود که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «اولاف شولتس» وزیر دارایی که سمت معاون صدراعظم را بر عهده دارد، درباره این اقدام توافق کرده‌اند.

آلمان نوامبر گذشته اعلام کرد که مجوز صادرات تسلیحاتی به عربستان سعودی را در پی قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی را تائید نخواهد کرد. برلین به صورت رسمی توافق‌های قبلی را ممنوع نکرد اما از بخش صنعت خواست تا از انتقال تسلیحات بیشتر به سعودی‌ها خودداری کنند.

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان هم گفته بود که تصمیم برلین درباره فروش تسلیحات به عربستان سعودی به تحولات در عرصه یمن وابسته است.

فرانسه و انگلیس اخیرا نسبت به تصمیم آلمانیها برای توقف صادرات سلاح اعتراض کرده بودند.

«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس پیشتر درباره تحریم‌های تسلیحاتی برلین علیه عربستان سعودی و تاثیر آن بر فروش تسلیحات انگلیسی به ریاض هشدار داده بود. وزیر خارجه انگلیس همچنین هشدار داد که تصمیم آلمان برای توقف صادرات سلاح به عربستان سعودی منجر به خسارت ۲.۳ میلیارد یورویی آلمان تا سال ۲۰۲۶ خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها