افشاگری تازه شبکه تله سور در باره اقدامات پنهانی آمریکا علیه ونزوئلا/ مقام اطلاعاتی واشنگتن مشاور رهبر مخالفان دولت ونزوئلا

افشاگری تازه شبکه تله سور در باره اقدامات پنهانی آمریکا علیه ونزوئلا/ مقام اطلاعاتی واشنگتن مشاور رهبر مخالفان دولت ونزوئلا
يکشنبه 12 اسفند 1397 - 15:08

شبکه تله سور فاش کرد یک مقام باتجربه اطلاعاتی آمریکا با هدف تثبیت براندازی دولت کاراکاس، به خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا طی سفر اخیرش به چند کشور منطقه مشاوره می دهد و حضوری پررنگ در دیدارهای وی با مقامات این کشورها داشته است.

العالم ـ آمریکا

تارنمای شبکه تله سور روز گذشته گزارش داد: خانم کیمبرلی بریر یکی از مقام های باتجربه و حرفه ای اطلاعاتی آمریکا خوان گوایدو را طی سفر چند روز اخیرش به چند کشور منطقه همراهی کرده و به او مشاوره می دهد.
گوایدو که از تاریخ 22 فوریه ( 3 اسفند) به رغم اعلام ممنوعیت خروجش از ونزوئلا خاک این کشور را ترک کرد، دستورکار فشرده ای را برای حمله به دولت نیکلاس مادورو به اجرا درآورد. وی به دنبال این بوده تا حمایت رهبران راست گرای کشورهایی همچون برزیل، پاراگوئه، کلمبیا و دیکر کشورهای آمریکای جنوبی را برای همراهی در سرنگون کردن دولت نیکلاس مادورو به طور کامل بدست بیاورد.
در این سفر منطقه ای گوایدو، کیمبرلی بریر مقام آمریکایی وی را همراهی و به او مشاوره می دهد. کیمبرلی در این سفر در تمامی دیدارهای گوایدو با مقامات حضور داشته و به دنبال تثبیت هدف براندازی دولت کاراکاس و دستیابی واشنگتن به منافع اش در ونزوئلا بوده است.
در تاریخ پنجم مه 2018 دونالد ترامپ، کیمرلی بریر را به عنوان یک عضو کلیدی مازاد به پرسنل دولتش افزود و او را به سمت دستیار وزیر خارجه در اداره امور نیمکره غربی منصوب کرد. کیمبرلی از دانشگاه جورج تاون دارای مدرک فوق لیسانس مطالعات آمریکای لاتین است. گفته می شود این دانشگاه در آمریکا تربیت کننده کارکنان آینده سازمان سیا بوده است.
به گزارش ایرنا، براساس اطلاعات وزارت خارجه آمریکا، کیمبرلی بریر یک متخصص امور اطلاعاتی است که برای بیش از 20 سال در سیاست خارجی به ویژه مسائل مربوط به آمریکای لاتین تجربه داشته است. وی پیش تر در مرکز مطالعات بین الملل و استراتژیک هدایت 'برنامه آمریکا' و 'ابتکار عمل آینده روابط آمریکا- مکزیک' را بر عهده داشت.
طی ژانویه 2005 تا ژوئن 2006 در دولت جورج دبلیو بوش، کیمبرلی بریر به عنوان مدیر بررسی امور کشورهایی همچون برزیل، کانادا مکزیک فعالیت می کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها