پامپئو به کویت، لبنان و فلسطین اشغالی می‌رود

پامپئو به کویت، لبنان و فلسطین اشغالی می‌رود
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 10:28

وزارت خارجه آمریکا از سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه این کشور به کویت، اراضی اشغالی و لبنان خبر داده است.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، واشنگتن اعلام کرد که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به‌زودی به لبنان، «اسرائیل»(مناطق اشغالی) و کویت سفر خواهد کرد که این سفر هیچ ارتباطی با انتخابات اسرائیل، که قرار است در تاریخ 9 آوریل برگزار شود، ندارد.

در واکنش به اظهارات روز دوشنبه پامپئو، که گفته بود «هفته آینده» به سفر منطقه‌ای خواهد رفت، «رابرت بالادینو» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز گذشته تصریح کرد که سفر وزیر خارجه هفته آینده انجام نخواهد شد بلکه کمی بعد از آن. وی موعد قطعی یا جزئیاتی درباره این سفر اعلام نکرد ولی در عین حال گفت که برنامه مفصل این سفر «به زودی» منتشر خواهد شد.

انجام این سفر قبل از انتخابات رژیم صهیونیستی سوال‌هایی را مطرح می‌کند مبنی بر این‌که آیا سفر پامپئو به اراضی اشغالی بیانگر حمایت آمریکا از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم است که با اتهاماتی از جمله فساد مواجه است.

بالادینو تأکید کرد که سفر پامپئو به تل‌آویو «حامل هیچ پیامی نیست.» او گفت: «اسرائیل همپیمان است و ما هرگز در سیاست داخلی هیچ دولتی مداخله نمی‌کنیم.»

درخصوص سفر وزیر خارجه آمریکا به کویت، این سخنگو تصریح کرد که این سفر تا حدودی زیادی در تکمیل سفر قبلی انجام می‌شود که پامپئو در ژانویه گذشته به خاورمیانه صورت داد.

در جریان سفر اخیر این وزیر آمریکایی، او قرار بود برای مشارکت در «مذاکره استراتژیکی» آمریکا و کویت، به کویت برود ولی پامپئو به دلیل مسائل خانوادگی مجبور شد سفر منطقه‌ای خود را کوتاه و دیدار از کویت را به زمان بعدی موکول کند.

پربیننده ترین خبرها