معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خاجه اعلام کرد:

آمادگی ایران برای همکاری بین المللی انسان دوستانه در زمینه مین زدایی و پاکسازی بقایای مناطق جنگی

آمادگی ایران برای همکاری بین المللی انسان دوستانه در زمینه مین زدایی و پاکسازی بقایای مناطق جنگی
سه شنبه 21 اسفند 1397 - 13:18

معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خاجه در راستای تحقق اهداف انسان دوستانه، آمادگی ایران را برای همکاری های بین المللی در زمینه پاکسازی مناطق آلوده به مین و بقایای جنگی اعلام کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

«غلامحسین دهقانی» روز سه شنبه در نشست بین المللی مین‌زدایی بشر دوستانه ، پیامدهای پس از جنگ را از مهم ترین معضلات بشر دانست و اظهار داشت: استفاده از تجهیزات و تسلیحات نظامی تا سالیان متمادی بعد از جنگ است که زندگی انسان‌ها را به مخاطره می‌اندازد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان مین، تاکنون تلاش‌های بسیاری را در راستای پاکسازی مناطق آلوده انجام داده و در این راستا با محوریت مرکز مین‌زدایی کشور یک برنامه ملی تهیه شده است.
معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه با اعلام این که ایران در حوزه مین‌زدایی به دانش بومی و بروز دست یافته است ‌و این آمادگی را دارد تا تجربیات خود را در اختیار سایر کشورها قرار دهد، گفت: افتتاح مرکز بین المللی آموزش مین‌زدایی در ایران می‌تواند قدمی بزرگ در این راستا باشد؛ وزارت امور‌خارجه هم به سهم خود آماده برقراری این تعاملات بین کشورهاست.
دهقانی افزود: عملکرد نیروهای مسلح ایران در خلال جنگ تحمیلی نشان تعهد آنهاست و‌ رفتارهای نیروهای مسلح در جنگ چیزی فراتر از تعهدات بین‌المللی بود ‌که برگرفته از آموزه‌های دینی است.
وی تصریح کرد: عملکرد نیروهای مسلح کشورهای مختلف در حوزه مین‌زدایی نمونه‌ای از اقدامات مشترک انسان ‌دوستانه است و در این راه بسیاری جان خود را از دست دادند.
معاون وزیر امور خارجه افزود: البته ما این گله‌مندی را داریم که نهادهای بین‌المللی در حوزه مین‌زدایی آنطور که باید به ما کمک نکردند و امیدواریم شاهد همکاری جدی نهادهای بین المللی در این حوزه باشیم.
به گزارش ایرنا، نشست بین المللی مین زدایی بشر دوستانه با حضور مقامات ارشد بین المللی نظامی و دیپلماتیک و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در هتل سیمرغ تهران برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها