افشای عملیات های خرابکارانه امارات در مصر در دوران ریاست جمهوری «محمد مرسی»

افشای عملیات های خرابکارانه امارات در مصر در دوران ریاست جمهوری «محمد مرسی»
پنج‌شنبه 23 اسفند 1397 - 16:42

گزارش منتشره توسط دادگاه جنایی قاهره در مصر حاکیست که امارات متحده عربی هزینه های یک گروه خرابکار را در دوران "محمد مرسی" رییس جمهور سابق مصر تامین کرده بود.

العالم - مصر

این موضوع در پنجاه و پنجمین جلسه محاکمه مرسی و 25 نفر دیگر در پرونده موسوم به "حمله به زندان‌ها" در دوران انقلاب 25 ژانویه 2011 بیان شد.

روزنامه "الشروق" مصر به نقل از گزارش دادگاه، نوشت: در آن زمان یک باند جهت اجرای عملیات‌های جنایتکارانه برای ایجاد هرج و مرج و حمله به نیروهای پلیس تشکیل شده بود.

این گزارش افزود: شنود تلفنها و نتایج تحقیقات انجام شده حاکیست، سفارت امارات در قاهره، هزینه باند تروریستی را برای تحقق این اهداف پرداخت کرده است؛ فردی به نام "نوار" از سفارت امارات، به یکی از متهمان این پرونده به نام "ایهاب مصطفی حسن عمار" معروف به "ایهاب عمار" در ازای دریافت اطلاعات، مبالغی پرداخته است.

در ادامه این گزارش آمده است: اعضای باند پشت هتل سمیرامیس استقرار یافتند و دارای سلاح گرم بودند که برای تیراندازی هوایی از آن استفاده کردند تا در اطراف هتل هرج و مرج کنند؛ آنان از ساعت 12 نیمه شب تا 3 صبح دو بار به هتل حمله کرده و محتویات آن را غارت کردند و پس از آن با تیراندازی به طرف نیروهای پلیس که در تعقیب آنان بودند، از مکان فرار کردند. نیروهای پلیس 10 جنایتکار را در حمله اول اعضای این باند دستگیر کردند اما هنگام انتقال آنان به کلانتری، حمله دوم توسط گروهی دیگر از عناصر این باند آغاز شد که پلیس، هشت نفر از آنان را دستگیر کرد و بقیه توانستند بگریزند.

پربیننده ترین خبرها