خبرنگار العالم گزارش می دهد؛

مطالبات الجزایری ها در تظاهرات میلیونی

مطالبات الجزایری ها در تظاهرات میلیونی
شنبه 25 اسفند 1397 - 15:04

دهها هزار نفر از شهروندان الجزایری روز جمعه در استان های مختلف این کشور تجمع کرده و با سر دادن شعارهای اعتراضات خود را به نمایش گذاشتند.

العالم-آفریقا

خبرنگار شبکه العالم در الجزایر با انتشار گزارشی اعلام کرد که اعتراضات روز جمعه "بزرگترین تظاهرات" این کشور طی یک ماه گذشته و از آغاز اعتراضات توصیف شده است.

این تظاهرات گسترده که با مشارکت صدها هزار نفر از شهروندان الجزایری در شهرهای مختلف برگزار شد درواقع درواکنش به ارائه طرح های پیشنهادی دولت برای تحقق مطالبالت شهروندان صورت گرفت و معترضین با شرکت در این تظاهرات میلیونی مخالفت خود را با طرح های ارائه شده از سوی دولت اعلام کردند.

"برو" ، "هیچ فرصتی برای مذاکره و گفتگو نیست" و "نه به دخالت های خارجی" از جمله شعارهایی بود که شرکت کنندگان در این تظاهرات سر می دادند.

معترضان همچنین شعارهایی علیه «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به دلیل حمایت وی از تصمیمات بوتفلیقه و استمرار نظام وی سر می‌دهند.

بوتفلیقه به دنبال اعتراضات گسترده در الجزائر از تصمیم خود برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری برای پنجمین بار متوالی منصرف شد و برگزاری انتخابات را به تعویق انداخت اما معترضان خواهان تغییرات واقعی در این کشور هستند.

پربیننده ترین خبرها