حمله افراد مسلح به شمال نیجریه 9 کشته برجا گذاشت

حمله افراد مسلح به شمال نیجریه 9 کشته برجا گذاشت
يکشنبه 26 اسفند 1397 - 07:32

منابع خبری گزارش دادند: افراد مسلح با حمله به روستایی در شمال نیجریه دستکم 9 نفر را کشتند.

العالم- آفریقا

به گزارش شنبه شب خبرگزاری فرانسه، افراد مسلح به روستایی در استان کادونا واقع در شمال نیجریه حمله کردند که در این حمله دستکم 9 غیرنظامی کشته شدند.
'نصیر احمد الرفاعی' استاندار کادونا در بیانیه ای گفت: نیروهای امنیتی اجسادی را کشف کردند که در میان آن ها جسد چند کودک دیده می شود.
وی افزود: مهاجمان تعداد زیادی از منازل مسکونی را در این روستا به آتش کشیدند.
منطقه کادونا شامل دو بخش شمالی با اکثریت مسلمان نشین و بخش جنوبی با اکثریت مسیحی نشین می شود که همواره به دلیل فرقه گرایی و اختلاف بر سر چراگاه و زمین شاهد خشونت ها شدیدی است.
پیش از این نیز براثر آتش سوزی در اردوگاه آوارگان در شمال شرقی نیجریه دستکم هشت تن جان خود را از دست دادند.
این آتش سوزی در اردوگاه آوارگانی روی داد که به علت نبرد با تروریست های بوکوحرام خانه و کاشانه خود را از دست داده و به اردوگاهی در شمال شرقی نیجریه پناهنده شده اند.
در این اردوگاه بیش از پانزده هزار آواره زندگی می کنند که براثر آتش سوزی امروز، دستکم هشت تن کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.
بنابر اعلام سازمان پزشکان بدون مرز، بیش از دو میلیون نفر از مردم نیجریه از ترس حملات تروریست های بوکوحرام و درگیری ارتش با این تروریست ها، از منازلشان گریخته و در اردوگاه های موقت زندگی می کنند.
شرایط نامناسب بهداشتی و رعایت نکردن اصول اولیه بهداشت در مناطق مختلف از جمله اردوگاه های آوارگان در این کشور موجب شیوع بیماری های گوناگون از جمله وبا شده است .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها