حماس دیدار مقامات این جنبش با رئیس «شاباک» را تکذیب کرد

حماس دیدار مقامات این جنبش با رئیس «شاباک» را تکذیب کرد
يکشنبه 26 اسفند 1397 - 11:32

حماس ادعای یک روزنامه سعودی مبنی بر دیدار محرمانه مقامات این جنبش با رئیس «شاباک» در هفته گذشته را تکذیب کرد.

العالم- فلسطین اشغالی

«سامی ابوزهری» از اعضای ارشد حماس اعلام کرد، برخی ادعاها درباره دیدار میان رهبران این جنبش و مقامات اسرائیلی در قاهره کذب محض است و صحت ندارد.

روزنامه «ایندیپندنت عربی» طی خبری ادعا کرد، «نداو ارگمان» رئیس «شاباک» (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) هفته گذشته دیداری محرمانه با مقامات حماس در مصر داشته است.

این روزنامه سعودی سپس نوشت، دیدار مذکور با میانجی‌گری «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر صورت گرفت که به ارگمان پیشنهاد داد به صورت مستقیم به شروط حماس برای حصول آتش‌بس طولانی‌مدت گوش دهد و موضع رژیم اسرائیل را مستقیما تشریح کند.

ایندیپندنت عربی در ادامه اعلام کرد، رئیس شاباک قبل از دیدار با هیأت حماس، چراغ سبز لازم را از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این خصوص دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، ارگمان در این دیدار پیرامون مسأله اسرا، اجساد نظامیان اسرائیلی مفقود در غزه و ضرورت آتش‌بس کامل - به نحوی که شامل راهپیمایی‌های بازگشت، تظاهرات شبانه و تمام عملیات‌ها در مرز غزه شود- صحبت کرده و جو دیدار، مثبت بوده است.

ایندیپندنت عربی در پایان نوشت، حماس به این روزنامه گفته تمام توافق‌ها با طرف اسرائیلی با میانجی‌گری مصر انجام شده و صحبت مستقیمی با مقامات اسرائیلی در جریان نبوده است.

در آخرین دور گفت‌وگوها، نیمه ماه جاری (اسفندماه) هیأتی از سازمان اطلاعات مصر پس از سفر به فلسطین اشغالی، از طریق گذرگاه «بیت‌حانون» وارد نوار غزه شد (+) و درباره محاصره غزه، آتش‌بس و آشتی فلسطینی با مقامات حماس گفت‌وگو کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها