میشل عون از سازمان ملل خواست از تجاوزات صهیونیست‌ها به لبنان ممانعت کند

میشل عون از سازمان ملل خواست از تجاوزات صهیونیست‌ها به لبنان ممانعت کند
يکشنبه 11 فروردين 1398 - 16:32

رئیس‌جمهور لبنان در دیدار با دبیرکل سازمان ملل با اشاره به پایبندی بیروت به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت ملل متحد، از سازمان ملل خواست به توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به حریم هوایی و آبی لبنان کمک کند.

العالم - لبنان

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان که برای شرکت در نشست سران عرب به تونس رفته، با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد.

بر اساس گزارش روزنامه «الحیاة»، در این دیدار درباره اوضاع کلی لبنان و منطقه رایزنی شد. گوترش بر عزم سازمان ملل برای کار در راستای تحقق ثبات لبنان و تأمین امنیت مرزهای آن با همکاری با دولت جدید این کشور و «یونیفل» (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) تأکید کرد.

وی سپس بر اهمیت همکاری میان ارتش لبنان و یونیفل در راستای اجرای قطعنامه‌ ۱۷۰۱ (که برای پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ صادر شد) در چارچوب حفظ حاکمیت لبنان نیز تأکید کرد.

میشل عون هم ضمن قدردانی از تلاش‌های سازمان ملل برای کمک به لبنان در زمینه‌های امنیتی، اجتماعی و انسانی افزود: «در حال حاضر اولویت ما بازگشت آوارگان سوری به کشورشان و کم شدن از این بار سنگین و پیامدهای آن است.»

رئیس‌جمهور لبنان در ادامه گفت: «لبنان به قطعنامه ۱۷۰۱ احترام می‌گذارد و مفاد آن را اجرا می‌کند اما اسرائیل به تعرض‌های زمینی، هوایی و دریایی خود ادامه می‌دهد و با نقض حریم هوایی لبنان، حملات هوایی علیه سوریه انجام می‌دهد. لبنان از سازمان ملل می‌خواهد برای ترسیم مرزهای دریایی و قانع کردن اسرائیل به این اقدام، کمک کند.»

عون هفته گذشته و در دیدار با «گیر پدرسن» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از اصرار جامعه جهانی به مرتبط کردن بازگشت آوارگان سوری به حل سیاسی بحران در سوریه انتقاد کرد.

بر اساس گزارش شبکه المیادین، عون گفت: «اصرار جامعه جهانی مبنی بر مرتبط کردن بازگشت آوارگان سوری به حل سیاسی بحران در سوریه، نگران‌کننده است».

بر اساس گزارش‌ها تعداد آوارگان سوری در لبنان بیش از یک میلیون نفر است که پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و انسانی زیادی برای لبنان دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها